Tidur memang ubat mujarab
15:36:00Pernah tak perasaan membuak-buak nak menaip, nak let go the anger, sadness, or even happiness, all those feelings lenyap bila pergi tidur. Pernah?
Often. For me.
Punya happy tak terkata ni, sekali, ok la, jom tidurkan budak bertuah tu dulu, sekali, the mother pun terlayan tidur sekali. Hancur lebur impian nak karang the best entry. Konon.
Even marah pun, geram, dah tidur, lenyap semua perasaan. Ok. Maybe ada sikit lagi. Tapi time tu nak karang entry, dah kurang dah feel. He..
Tapi I've always believe, the best entry or even when you're writing in the journal, the moment you've got the feeling, marah, sedih, happy, time tu tulis, time tu la you dapat the best expression. Kang dah tidur, bercampur-aduk with feeling mengantuk and mood nak express diri.
Kadang-kadang kita suka orang baca what we've writing down. Especially in blog. Sometimes because of the many people we've know or meet, perasaan nak express diri tu kureng sikit. I dont know about you guys. Tapi for me, if I nak talk about, kenapa la bagi anak-anak makan jajan even they're not even 2 years old, takut nanti terasa certain people. Memang la it's for general. But we never know kan?
Nampaknya menjaga hati org lain lebih penting daripada menjaga dan memuaskan hati sendiri..
There's one tiny thing yg buat I kurang senang hari ni. More to tawar hati. Not about the budak bertuah? He's been so happy sebab dapat jenguk the school today. Not decide yet which school, just surveying first.
I've told my other half about it. As cool as my sayang always be,
: Ala. Letak komen pendek-pendek je. Tapi berkesan.
Yeah. Like it will do the cures.
Hati ni sakit.
So, let the longest comment. Dah meledak. Cant help la babe.
Selama ni I've never touch that person in any form of rudeness. I've respect that person. Mungkin niat org tu baik. Mungkin I yg salah faham. The ways, the things, diutarakan, sungguh buat hati ni jadi tawar.
Jentik you pun I tak pernah. Why you should shout like that?
No.
It's not from any rude comment in here. Somewhere else. Place where we can access worldwide.
When am writing the entry about license. I really dont think that, every single ladies yg boleh drive, didnt depending on their husband or partner.
I ada lesen driving. My mak. Cik Esah. Female cousins. Female friends. Most of them ada lesen tapi itu tak bermakna, we always driving. Using it when needed.
My sayang will always drive me. Anywhere. Anytime. If not busy with meeting. Otherwise, I'll turn at any train station with the kecik, then menuju la ke mana-mana mall. Heaven. He..
I think most yg ladies, yg ada license, ada je husband ikut pergi mana-mana. Shopping kasut 5-6 jam pun, husband ikut. Husband outstation pergi Jepun pun, ingat isteri.
Janganlah pula kita bangga yg our partner always be there with us. Simpan sikit rasa simpati for those husband or partner yg kerja jauh. Duduk Thailand, tapi partner kerja kat Hong Kong. Or the partner asyik outstation je. Not every yg kerja 9-5. We must understood them. That's why we should think before pen it off.
Still, I love verity in writings or typing. Especially when they're having some moment in their life. Dia sedih kita pun turut rasa sedih. Dia beli bag, kita pun terasa nak beli satu.
Kan?
Macam yang ni, baru lepas khatan pun, makan itu wajib.
Tapi hati dah tawar. I dont think that sleeping is the best medicine. It's makan dalam you know..

0 comments