Cakap dah, tapi tak percaya
03:03:00Looking tru all pictures..
Duk belek-belek, the kecik pictures (99% of them), dari new born till now. Tu pun ada yg missing as rumah kena pecah-tapi-tuan-rumah-tak-sedar.
I pun baru tersedar. Beza nya budak bertuah ni looks like. Ye la, we never been apart for long time. I mean, by tinggal the kecik at Cik Esah's house, and the parents pergi shopping, tak dikira kan? He..
So, I've told my sayang.
: Yang, beza kan nampak budak bertuah ni. Dulu gemuk-gemuk gitu, sekarang dah kurus. Tapi still perut and paha besar. Hee..
My sayang..
: Mana ada.
Ehh.. Siapa more spend time with the kecik more? My sayang or me? At night tak dikira ye, if malam, surely my sayang will win. Budak bertuah tidur atas tummy the daddy.
I've found this pictures..
One year and 2 months old

Two years and 6 months old

There's no chubby face anymore.
Rambut pun dah makin gelap.
Makin tinggi
Makin berat
Still..
Perut still buncit. Hee..
Seriously, I've never expected that my baby looks so cubby. Never realized actually. Bila orang cakap..
: Oh, comelnya.
: So chubby
: Very gebu one <- Chinese friends
And now, bila berjalan, melawat tapak..
: Eh.. Makin kurus kan?
: Dah tinggi dah
: He looks more handsome
Handsome tapi still pakai pampers = p
It's not easy accepting that our own child(s) getting bigger. And smarter. And manja. We always tot that the kecik still the small baby yg malam-malam-bangun-sebab-kembung-perut, and now, the kecik is the big baby malam-malam-bangun-sebab-cari-tummy-daddy. Hee..
Handsome, handsome juga aumm
Tapi
Jangan la garang sangat.
Nanti mommy aummm balik kang baru tau
4 comments