Learn on the job

08:18:00

Or in this case, on the games.

It's never too early to teach your kids how to swim.

And it's never too old to learn them = D

For kids, before tu, beli la pelampung. Jangan la pula terus campak anak dalam pool.

As for the kecik, swimming always be the favourite activities. Duduk dalam bilik air pun habis semua budak bertuah ni basuh. Rajin la tu. Walhal nak main air.

I geram-geram nak bawa budak bertuah ni swimming. And there we goes.. Bukan semalam or 2 hari lepas. Dah lama juga la. Tahun lepas. He..

So, I've bought the kecik pelampung from Mothercare. Menyesal beli awal sebab the next week, turun harga sebab sale. Cesssss.. Btw, anak punya pasal, pejam mata je la.

Excited bukan main lagi bila pergi pool. Nasib baik la rumah tak ada pool. If tak, hari-hari duk terjun masuk pool.

First time jumpa pool, and wearing pelampung, while my sayang holding the kecik, seems like budak bertuah ni macam dah tau je nak swimming. I mean, by the way the kecik moving his feet dalam air tu. Moving pula tu. Tak ada statik je. Oh. Bangga sungguh mommy! = D

Tu yg my other half said..

: Budak-budak baya ni memang they're know the basic. Instinct kuat lagi.

Haah kan. If kita ni haa, kalau time ni la baru nak belajar swimming, banyak fikir takut lemas haa daripada trust the basic instinct.

Same goes when the first time I've gave the kecik pen and paper.

Pegang pen dan kertas terus tau how to handle them. With the right way to hold pen and to draw them on the paper.

Agak-agak if I letak the kecik kat dapur with all the ingredients untuk masak ayam lemak cili padi, jadi tak?



Excuse. Budak bertuah yg tak pernah jumpa daun kering

You Might Also Like

2 comments

recent posts

Subscribe