Yoghurt drink for kids

08:08:00

All that I can say..

It's one great way to reduce the poo poo problem!

Most of mothers, dah lama bagi their kids this yoghurt drink. Siap tiap-tiap hari, their kids minum sebotol dua.

Dah lama I nak bagi yoghurt drink for the kecik, nak letak dalam botol, nanti this one anak teruna will refused. Once dah letak yoghurt drink dalam botol, if the kecik refused, mesti the next time, I letak formula milk in the bottle pun, the kecik will refused. Kids.. You never know. Their tricks tu lagi hebat than us. But never underestimated your dearest mommy.

I've notice one thing. Hari tu ada IH, and mestilah ada food sample. I lalu kat tepi booth yoghurt drink, boleh pula dah the kecik berhenti, ambil sample drink 2-3 cups. And minum sampai titisan terakhir. And asking more from the booth.

Dalam kepala I ada 2 things only.

1. The kecik enjoy free samples

2. The yoghurt drink sooo much

Dekat rumah, memang I minum yoghurt drink. The husband said am terpengaruh with iklan. Oh! Yess!! Hahaha.. Senang sungguh nak terpengaruh dengan iklan. At home, countless times I've tried to seduce the kecik drink the yoghurt. Tapi.. Cesss! Buat penat air liur je.

Lepas tu baru I sedar.
Anak teruna I suka minum yoghurt drink (of course it's yummiesss) and also because it's coming in small cup. So, semalam.. Ke 2 hari lepas. Haa.. Past few days la kot. Sebab semalam both of us terperap kat rumah. Went for cake haunting, lepas tu nanti cup for yoghurt drink. Dekat booth yang bagi sample free yoghurt drink. Take 2 cups. And yadaaaaaaaaaaaaaa..

At home, anak teruna I minum sampai one bottle and half in 2 days! And his poo.. Well.. Back to norm. No more problem. Thank God! Otherwise every week I duk berkampung dengan the kecik depan toilet. Just to let one 'big thing' coming out from the buncit tummy. Sorry. Entry berbau busuk sikit.

Some people said, low fat is not good for kids. Dah tu.. Yoghurt drink yang anak teurna minum memang low fat. The other day, the husband bought yoghurt drink for kids with extra calcium ke apa, ending up, my sayang yang finished them all. The kecik? Pandang sepi at the father sambil buat bunyi.. Euuuuwwwww! Melly!

Gigit punggung nanti kang! Semua nak Euuwwww.. Mellyyy.. Lepas tu kena ajuk with the father. Tau pula merajuk = p

As anak makin besar, their tummy.. More like.. Susah nak jaga kot.. If too much full milk, mesti tak b.o. for the rest of the week. Lepas tu, the kecik makan guna sudu. I was like... Haaa??

Why sudu Bon? Whyyy?
Tu yang kadang-kadang I geram..

: Dah. Mommy suap. Kalau tak mommy tak nak bagi fish

Lepas tu barulah nak makan I suap. If tak, sudu, sudu dan sudu.


The kecik yang makin lama makin nampak macam anak teruna = D

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe