Eh.. Lulu?
03:22:00: Mommieee.. Luluuuuuu
: Ni bukan lulu la. Ni pacifier.
It's between the kecik and the daddy. Mommie = daddy
Semalam the kecik korek-korek kotak his stuff, terjumpa the red pacifier. Budak bertuah ni dulu ada 2 pacifiers. One the blue one. And the 2nd aka the last one, the red. Both from Avent.
The first one for newborn till 6 months.
The 2nd one for 6 months onwards.
Luckily, few weeks after using the red pacifier, the kecik refused to have them anymore. Nasib baik! Otherwise I've to deal with pacifier baby boy for years! Mula-mula suka juga. Then terfikir yang.. Eh.. Ke budak bertuah ni memang tak suka the new one? Nak yang lama ke? So, I try bagi yang lama pun, still, the kecik refused them. Tercebik-cebik.
Bagussssssss!
Tapiiiiii
Tiba-tiba bila jumpa balik the red pacifier..
: Mommy. Luluuuu (terus buka cap pacifier and nyoott nyotttt)
I pun...
: Ehh.. Tu baby punya. Dah lama laaa.. Nanti..
Tak sempat I nak habiskan tazkirah..
: Eiiiiii... (buat muka cebik, lepas tu gelak-gelak)
Haaaa.. Tau pun eiiii. Nasib baik the kecik dah tak nak. Mau nya tiba-tiba bila hisap balik, terus nak sambung hobi lama tu, memang saja cari pasal la tu..
Bila anak hisap pacifier, it's one nightmare, bila malam-malam or siang hari, mencari pacifier yang hilang daripada pandangan mata. Terselit-selit celah bakul bedak la, celah katil laa or bawah katil. Memang I ni dikira nasib baik sangat la yang the kecik dumped the pacifier earlier than I tot. If tak... Terguling-guling I fikir cara nak stop them.
Some of my cousins kids, umur 5 tahun, still duk nyooot nyotttt. Buruk pandangan je haaa.. Hisap pacifier kosong. Apa barang. I guess, many of the kids yang suffering from nyoot nyott syndrome tu, depa tak puas menyusu la kot.. I mean, breast feeding. Bukan susu botol. Dulu kecil-kecil, tak puas menyusu badan, tu yang duk melekat lama dengan pacifier. If hisap pacifier sekejap-kejap tu kira ok lagi.
If you pernah mengandung dan dapat anak lelaki.. Then you'll know the feeling. Anak lelaki memang one big sucker. In terms of susu ibu. I tengok anak-anak Cik Esah tu, ok je. Tak adalah pula nak hisap susu lama-lama.
Oh. I belum cerita kan how the kecik stop breast feeding kan? I'll tell them later on.
Sekarang ni, if the kecik macam nak buat the mommy jadi ju-on je.. I mesti cakap..
: Haa.. Sleep now. Otherwise mommy bagi susu mommy. Nak? Nak?
: Noooooooo! (tutup muka)
Heeeeeee
2 comments