Tersedar. Bersyukur. Dan. Lupa. Balik.
14:28:00I was looking at someone's wedding pictures then am thinking..
Wahh.. Bestnya wedding dia. Dapat ni. Dapat tu. Gambar cantik and all. They looks so happy and all.
Waaaahh.. Bestnya orang ni. Pergi situ. Pergi sini sana. Enjoynya!
Wahhhh! Their life seems so prefect!
Lepas tu I terus macam..
YA ALLAH!
Apa nak jadi ni?
Just a few minutes before looking at those pictures, baru baca entry yang semua orang dapat bahagian masing-masing. You're damn prefect, kahwin juta-juta, once you mengandung 2-3 bulan, your husband meninggal.
You cantik, your partner husband, background family semua havoc, ending up, tak ada anak.
Masa habis baca entry tu, I was like..
Yes!
This is totally true.
And betapa bersyukurnya I with what I've now.
Tapiiiiii
Once I was looking at those photos.. Terus rasa syukur tu.. Hilang? Terus terlupa how great my life is.
And from now on, if I ada tertengok gambar yang macam, make me.. Alahai.. Bestnya if dulu buat macam ni, or nanti buat macam ni la and all.. Snap it out of my mind and said, am having a wonderful husband and one charming boy. Not to mention, lucky roo! What should I ask for?
Orang lain kahwin berdekad-dekad, anak pun tak ada. Orang lain kahwin bersanding atas tikar getah je. Orang lain beli barang beratus pun dah berkira-kira, apatah lagi beribu-ribu.
Memang betul, if kita rasa kita dah macam a loser, there's someone out there yang lagi teruk than us. Sleeping under the sky lights, beralaskan bumi. Or someone who just losing all of their family members.
Bukan masa kita down, barulah nak mengenang nasib. Masa kita happy, we should rhink about others too. You tengah celebrate birthday happy-happy, ada orang lain yang share the same birthday date with you, tapi they feel sad on their birthday.
One wake up call is more than enough for me.
Allah dah tetapkan kenapa jadi begini begitu.
Kejayaan atau kemusnahan, kita yang berusaha too make it happens.
Believe me,
Hold on to your life.
Benda akan luntur, rosak dan hilang.
You're not losing anything if you dont have a multi-million wedding. Akad nikah yang penting. You're not a big loser if you dont have kids. You're just doing good if still can eat and breath. Oh. And doing the No 1 and No 2 business normally too.
Sesal itu bagus.
Just dont drag it to the future.
Future is one bright place. Where we can share dreams. One big beautiful dreams.
6 comments