To date :
05:06:00Kasut yang beli - Selamat bertapa tepi kabinet baju dalam bilik.
I've worn one of them. For like.. Less than 3 hours? Lepas tu simpan balik dalam kotak. Tiba-tiba rasa macam tak ada feel pula dengan heels tu. Shh.. Part ni kena diam. As nanti the husband will start to ceramah dan zikir yang tak akan pernah habis. Ceramah and zikir in terms of beli kasut tapi tak pakaiiiii!
Okay.
Okay.
Gettitt.
Lepas tu I ada melawat kawasan tapak kasut few days ago. Ingat nak beli lagi satu as depa said that day, if ada membership (got free membership masa beli last 2 pairs), if beli masa +- 7 days of your birthday, boleh dapat less. Sekali bila pergi, tengok this one purple wedges, sekali SA tu cakap..
: Sorry miss. As now we're having sales, so the member's birthday promotion is not valid.
Eh.
Apa?
Korang ingat masa beranak dulu I tau ke bila nak ada sale ke apa semua ni? Nak tunggu lepas sales kasut habis, baru nak keluar daripada perut? Macam tu?
Tak masuk akal sungguh. Dah sale tu, sale je la. Kenapa pula tak boleh nak guna the birthday promotion?
Lepas tu I tanya..
: Why? So, I cant get any less for the shoes since it's my birthday?
: Only new arrival can get less for the birthday promotion. But it's not valid as we're having storewide sales. Still, this new arrival (pointing at some shoes) valid for the birthday promotion.
Eh. Cakap macam Tamil okeh.
Sekejap cakap storewide sale. Kejap cakap birthday promotion tak valid as now ada sale. Sekejap cakap, new arrival je boleh dapat birthday promotion.
The funny thing.
The new arrival = The one am buying last few weeks!
Yang SA tu cakap 'new arrival', and which entitled me the birthday promotion, itulah yang I beli dik oiii. New arrival apa nya if dari bulan lepas lagi I try test kasut tu kat other branch? And masa I beli tu, ada less. Less as it's not new arrival.
It's not new arrival and you're claiming it as new arrival?
Tu ok lagi. In terms of kasut. Yang beza design baru or lama.
Semalam lagi I rasa macam nak.. I dont know. Rasa macam nak buat blog.. If you're big company, can you at least be alert about the expired food at your store?
The yogurt drink at home, tinggal botol kosong. Dah selamat dibuang pun. So, nak tambah stock baru. I sampai kat rack yoghurt drink tu, tengok, kosong je rak tu. Fine. So, I jenguk area bawah rak. Rak tu ada 4 level. It's in the chilling part. Sekali, I tengok, the last rack, there's more than 10 bottles of yoghurt drink.
I took out one strawberry yoghurt drink, lepas tu rasa macam..
: Eh.. Kenapa ringan semacam je botol ni?
Rupanya, botol tu dah ada orang buka. Dah buka, minum/tumpah (as botol tu ringan) then letak balik atas rak. There's few bottles yang menerima nasib sebegitu rupa. Lepas tu, jumpa satu botol yang tak terbuka, and our other favourite flavour, I angkat, tengok, okay.. Belum terbuka. Then I rasa macam.. Eh.. Baik check expired date..
Sekali.. I tengok..
18th June 2010.
It's almost one bloody week past the expired date, still, it's stuck at the chilling rack?
If 22/23 June tu, boleh diterima akal lagilah. As baru 2-3 hari. Belum sempat nak perasan. And this one? ONE WEEK?
What were you guys thinking actually? For God sake, you guys are one of the big stores in the country. Staff berlambak-lambak. Benda macam ni pun tak boleh handle ke? It's kinda frustrated you know. Dah few times terkena. It's like, if some things are on sale, means, it's almost reached the expired days. Tu yang murah semacam. If you're stating there, it's reduce to clear (means, we all know that the expired date just around the corner, it's okay, we still can accept that), tapii.. If memang saja-saja tulis SALE besar-besar, tapi rupanya, expired esok atau lusa, baik tak payah.
Kadang-kadang bila kita beli barang, kita terus makan bila balik rumah kan? And for some things, like susu or milo or other, kadang-kadang kita rasa macam nak makan esok la, lusa la, next week la while watching the favourite show and all, like milo, if beli satu tin, bukannya habis satu tin besar tu dalam 2 hari. At least, couple weeks (big family) or a month. Ending up, beli semalam, esok dah nak expired. Tak ke rasa, macam... Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
I think we should have something like tribunal pengguna or daily blog yang memang betul-betul hit, yang can alert all of us. If tak, memang saja, buta-buta jadi mangsa sakit perut.
Eh. Can we have it here?
Ke cannot?
2 comments