Apabila lullabies bertukar menjadi..
14:32:00The kecik is so famous wif payah nak tido!
Everytime the kecik sleepy, dodoi dulu, baru bleh sleep.
Neh if tahap ngantuk sgt pun, takde ye main tido terus.
Nak juga either my sayang or me yg dodoikan
Nasib la kan.. Tengok la sapa yg rajin
And sapa yg ada kat umah at that time
Fall asleep by himself teramatlah jarang
And if he do,
Wah!! Suka sggh!
Btw, even am complaining, am actually enjoying those dodoi-dodoi moments..
Boleh la telek-telek tengok rambut pjg mana, ada nyamuk gigit ke kt muka ke pe ke kan
Tapi, if everyday everytime nak dodoi je, memang saje menguji keimanan la tu!
Usually if the dodoi time, memang selawat je la yg boleh bagi the kecik tido.
But then if the kecik still nak main even dah ngantuk sgt, mata dah nak tertutup tu, boleh tetiba nangis.
And for the record, it's so LOUD! Siap meronta-ronta.
Macam mommy dera je!
Am tired of marah-marah the kecik plus am not interested wif the way scolding little baby, so.. What did I do?
From one selawat, I changed to another Islamic song.
And the kecik stop cried. And if it's happening again <- cried again!, I'll change to other song till the kecik sleeping.
And till one day, dah habis lagu rotate neh, still tak nak tido. Am so tired already wif tons of works before so I try to sing the Wiggles song. And guessed what? Diam. Terus pejam mata. Adei?? Lagu Wiggles buat dodoi?
Since then, if the kecik mengamuk start manja-manja, my sayang or I have to rotate the songs.
From selawat to Twinkle Twinkle then back to selawat then to Alif Ba Ta and Barney's song and 25 Rasul song.
Kang tak pasal-pasal mommy and daddy boleh masuk studio rekod lagu kang. Asek nyanyi je. Adei..
Tabah je la kan.. dah memang dulu time pregnant, if I nak tido, my sayang will always be my side. My sayang takde, tak boleh tido. Memanjakan diri betul la! = D
4 comments