Truth about slim person

00:29:00

I was sitting at the food court. Waiting for the food. Macam biasa, cekkidaut orang ramai. Haha. Then came one couple and baby also with their friend and a baby too. Nampak kurus je those two mothers, tapi bila duduk, sekian, terima kasih.

Kurus tidak bermakna perut tak buncit. Ramai yang kurus tapi perut buncit.

(sambil pandang perut sendiri)

When I tweet about it, Kak Ann mengaku, she's one of them. Haha. Sungguh. You think why I'm buying those sport shoes? Doing sits up and such? Kenapa? Kenapa? Kenapaaaa? Memang lah for a better and healthy life tapi the truth is, my perut is buncit. One of the side effects of c-sect.

Lagipun I rasa badan I dah tak bape nak fit, naik tangga je dah tercungap-cungap, so, moh ler kita lari lari. Tapi yang memang sadis, I went to my friend's house. Her inlaws was at her home at that time. When I greet her mother-in-law, do you know what she said to me?

: Bakpe napok berisi loni?

Translation :
Kenapa nampak berisi (erti kata lain gemuk) sekarang ni?

Dang!
Haha. Tapi gua gelak je.

Dont go and wonder and says, 'Eh, you dah kurus dahhh, kenapa exercise?'.

Excuse me,
Dont you see my tummy?
I'm not that fit anymore. I hate the fact that wearing my free size panty, tapi punggung besar. Apa barang. Nak sarung seluar susah tau tak, tau takkk?

We went to Singapore recently. At last! Been waiting for the trip so long! You know why? Because I want to march along the Orchard Road. I want to walk and walk and walk and walk! Tak shopping pun takpe lah, asal boleh jalan. I'm so desperate for a good walking. Kat sini, sekali pusing je, dah habis. Tak sempat nak berpeluh-peluh. I used to round the MidV every day tau dulu. Sambil tolak stroller the kecik lagi, and I dont have any buncit-buncit issue at that time.

Who says going to mall is bad?
Window shopping is an exercise you know. Dekat sini, I nak pergi kedai depan tu je, I turun, masuk dalam kereta, then gi kedai, and parked betul-betul depan kedai, I'm turning to become like local, parking betul-betul depan kedai. Tak main lah parking jauh-jauh ni. If gi MidValley, parking jauh pun jauh lah, asalkan dapat parking. Ini tidak, selagi boleh parking depan kedai, nakkk parking juga depan kedai. If boleh masukkan kereta dalam kedai tu, masukkan sekali. Haha.

Maka lemak-lemak pun membiak. Itu yang buncit tu.

Now, I want to be known as slim people WITHOUT perut buncit. Iyeee, yang kurus-kurus tu semua perut buncit (especially mothers lah), yang memang kurus, takde buncit, orang tu memang workout, or perut dia memang tak pernah mengembang.

So, tengok perut sendiri, and tanya hati.

Nak sihat ke nak buncit?



You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe