Image. Why Blackberry/iPhone?

03:18:00

The kecik has this one habit before going out, he'll try to match his clothes with which shoes he'll be wearing. Orang byk kasut lah katakan, tapi the most favourite will be the red/blue Crocs and the green/black Clarks.

Few days ago, we went out for Pasar Malam. I'm being the garang mommy the other day, so, buat-buat bo layan kat the kecik. Masa nak keluar, macam biasa, he'll go and like, 'Okay, shoes mana sama dengan baju, hhmmmmmmm'. I buat muka bosan. Masa tu I dah sarung kasut dah lepas tu the kecik looked at me tapi takde cakap apa. Agaknya takut kena marah dengan mommy lah tu. Then after the kecik done with his shoes session, I keluar rumah and get ready to lock the door (the husband waiting for us at the car), tiba-tiba I rasa macam pelik je, kenapa rasa bila pijak lantai, lain benar rasanya, rupanyaaaa..

Haha!
Macam mana boleh salah ni!
Habis reputasi mommy garang of the day. Nasib baik baru depan pintu rumah. And luckily I don't buy same shoes design but diff colour, nasib baik! Because what, I have this one tendency to buy same design for clothes but in diff colours. Nasib baik shoes tak! Kalau tak, sampai ke Pasar Malam lah I pakai flat sebelah merah sebelah hitam. Hehe. If sama design, itu namanya trend. If tak sama, nyanyuk/koya namanya tu.

Koya = mengelamun

Lepas balik Pasar Malam, we watched Lawak Ke Der again. Haha. Seriously everyday mesti tengok. I dunno why lah. Maybe there's always a time in every day yang we can't find the right show for our mood, so, Lawak Ke Der lah my choice. Plus, it just for one month and I've to pay for it. So, tengok lah sampai muntah. They're on repeat mode and they never failed to make me laugh! Seriously, Harith Iskander memang best! Subscribe them now or can watch them at YouTube. My friend told me last night, the show dah ada kat YouTube.

Nabil (host) pun best. I love their opening! And their between jokes. Ada satu part ni, Nabil asked the audiences,

: Siapa pengguna blackberry?

Wooooooohhhhh!

: Oh, okay. Siapa pengguna iPhone?

Woohhh!

: Ohh. Singaporean.

Hahhaha.

Then Nabil asked again,

: Habis tu yang tak woohh ni guna apa? 3310?

Hahhahahahahahaha!

And he said,

: Tapi kan yang guna 3310 ni, kebanyakannya gaya tak nak kalah. Nanti kalau lepak dengan kawan-kawan, lepas tu (bunyi ring tones), 'Haa, kejap ye. Hello, haa, pasal project 4 juta tu? Haa, tengok lah, nanti I hantar proposal ke macam mana'. Lepas tu (bunyi ring tones lagi), 'Malas lah nak angkat, nak project la tu'. Pakai 3310 tapi gaya tak nak kalah!

Masa I tengok for the first time, I dah gelak tahap guling-guling! Haha. Because what, the hubby went outstation at that time and he took my blackberry with him and left me with his Nokia phone yang takde camera and colour tu. Imagine my life without smartphone, fuhhhh.. Tangan ni duk pegang hp, tapi tak tau nak tekan apa. Bukan boleh browsing ke apa ke. Mati kutu gua. The good news is I spent more time with the kecik. Well, watching cartoon together more likely.

Bila Nabil kata, pakai 3310, tapi gaya tak nak kalah! Husband iolss macam tu. Well, at least he got those reaction whenever he's on the phone with the client. People will look at him, 'Duhh, cakap pasal big project tapi phone Nokia tu je??', haa, macam tu lah. But in his case, my husband didn't mean to show off ke apa, tu memang his job.

You see, my husband is a consultant. I always tell him,

: Ala, consultant takpe lah. Cakap je, pakai air liur, bukan guna modal duit pun, cakapppp je then nanti people will gv you money. Haha.

Kann.
True indeed.
Consultant company is one easy business to start with. Easy to start hard to maintain. Tapi air liur je haa modal tapi duit juta-juta dapat.

The other day, my husband went home after site visit, and he said,

: Tadi masa tengah makan, contractor cakap, eh, you consultant kenapa pakai hp ni je? Pakai lah hp lain.

(Or something like that, gua lupa dah tapi yg memang I ingat)

Contractor,

: iPhone is for play and Blackberry is for work.

Mesti Ngian sentap sebab dia guna iPhone. Haha.

When the 4S coming out, the husband one of the lucky person to grab them first. He bought them at Singapore before flying off to Italy.

One week outstation, balik sini, someone interested with his iPhone, so he sold the 4S. My husband reason is simple, he thinks that 32gb is too big for him. 16gb is enough. And batt his camera-less and colour-less Nokia stays longer than iPhone. Memang lah sayang oii, hp you tu, bukan setakat colour takde, games ada 3 je haa. Nak buat apa. Nak check email lagi lah tak boleh. And he said some more, his Nokia smaller than iPhone. iPhone tu besar. Bila masuk poket, tak lawa jadinya.

During our holiday at Singapore, most of the Singaporean, masuk train, mesti duk klik klik kat smartphone. Most of them are iPhone users. Siap layan cerita Korea dalam train, gua pun tumpang sekaki lah. Dalam flight (otw pergi and balik), most omputih yg pakai tie sume masuk flight, one pocket, Blackberry and the other one must be iPhone.

I love both!

Blackberry is for work. And iPhone is for play. Hehe. I ni nampak macam housewife yang asyik goyang kaki tapi no, I have things that I own. So, checking emails on the go is a must for me. Honestly if you asked me, which phone should I buy? iPhone or other smartphone yang touch screen juga like Samsung? I will say, go for iPhone.

You see, beli barang Apple is like buying car. Masa I'm torn between A or Prius, and the husband decided to go for Prius, I tabah je tapi everytime I see A on the highway, I'll go gaga. P is a great car tapi itulah A lagi mencengkam jiwa. So, if you beli Samsung (contoh), hati you mesti duk teringat kat iPhone tapi if you beli iPhone, memang tak ingat dah kat brand lain.

One thing about iPhone, they're stabile. Crash crash ni kurang lah. Tapi itulah they always have new version coming, well to keep up with the competitors lah kan. So, if you beli iPhone 4, nanti mesti nak yang 4S, and if nanti ada yang baru lagi, mesti nak upgrade lagi. Same like iPad lah kan. Jauh benar besar iPhone 4S and iPhone 3G. iPad vs new iPad pun sama, big gap.

Tu yang I bagitau my husband, I love my blackberry tapi tolong lah pergi beli balik iPhone. Sebab apps Blackberry ni kurang. Apps iPhone ni bagus, macam-macam ada, like kiblat and azan apps tu. Very useful for hubby when he went to Europe. Macam Blackberry, emails on the go. Browsing senang. Tak makan byk data. Tapi dari segi apps, kurang sikit lah. Tapi the good thing about Blackberry, even bila ada version baru pun, you tak kan easily want to upgrade them. Sebab Blackberry lama ke baru ke, function yang most of us guna (blackberry users) tak banyak berubah pun like BBM, browsing and emails. Tu yang penting.

Tapi if iPhone, sending and receiving tu lambat sikit. Tapi apps bagus. Jarang lah tetiba mati sendiri like my Blackberry ni. Bila work overload, kadang-kadang my  buat kelakar, suddenly they went to 'sleep' mode even batt full.

They choices are yours. And money pun you punya juga.

Tapi for now, I nak gi kecek the husband, suruh buy me iPhone. Sebab I want to play games. Kekkekee. Masa ada iPhone tu I rasa macam takde pun takpe sebab screen iPad lagi besar. Now, iPhone pun best sebab, err, boleh main games? Hehe.

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe