Twin journey

13:13:00

Lols. If dapat seorang pun dah syukur tapi if dapat twin, alhamdulillah jugak.

Sebenarnya I've been on clomid. Tu one of the reason why I've to cancel my KL trip. Kang nanti terkejar-kejar nak gi jumpa gyneo for check up sebab date check up sama date with the return flight. Both the husband and me are perfectly fine. We'd a son already. Bukannya tak pernah ada anak. Tapi being mengada me, yang nak anak kembar, so, we opt for clomid. Baru je pun on clomid. Nak tengok dapat kembar ke tak = D

Tapi.

Bila check up, (scan masuk ikut bawah tu) tapi time ni lagi scary. Hahahahaha. Mesti budak-budak belum kahwin takmo beranak nanti if baca ni, hahaa, ke I je yang penakut lebih? My gyneo takde. Yang ada Dr Azlin tu. And gyneo I kata, okay, pass kat Dr Azlin, and she'll check lah. Bila masuk je untuk scan, fuhhh.. Kenapa mengapakah ada tempat untuk letak kaki macam nak bersalin ni? Procedure room my gyneo takde pun kena angkat kaki tinggi gini-gini neh, buat I teringat kenangan bersalinkan the kecik adalah.

Doc masuk, I angkat kaki. Sambil cakap,

: Doktor, I segan campur takut ni. Kenapa nak kena angkat kaki tinggi-tinggi macam nak bersalin ni? Haha (gelak tapi nervoussss)

I always saying something stupid whenever I'd to do the scan thingy ikut bawah. Gila ko tak nervous??!

I tengok dekat monitor tu bila doctor scan, and I was so curious. Apa yang hitam bulat besar tu? Ovum? Tapi I diam je. Then doctor cakap,

: Okay, ni ada satu on your left, tapi on your right tak ada. Tapi it's too big lah one your left ni. Hm..

: Satu doktor? Ala, I nak kembar.

And she's laughing. Haha.

: If kembar I tak tahu lah, if this one split, dapatlah you kembar.

Tiba-tiba doctor tanya nurse,

: Ke cyst? Ada cyst ke dalam record?

I dah blur blur terkejut, tapi takde lah terkejut sampai nak terjerit. Nama pun blur. And doctor asked me,

: You ada cyst ke?

: Takde. Last month buat check up, pap smear, tapi everything norm.

And she said the 3cm black thingy looks like cyst. Tapi she's not sure about it. Tapi not to worry lah. Next month datang check lagi. She tot it's ovum ke apa ntah yang dalam tu ada ovum, tapi it's too big. Usually the size around 18mm je, ni dah 30mm. Too big. And asked her,

: Is it normal? Should I worry about this? I, dua tiga hari ni memang sakit dekat

: Ari-ari?

: Haah. Rasa macam nak period gitu tapi I'm not having menses pun. Dengan tulang belakang sakit semua. Feeling macam darah period nak keluar.

And up till now, I rasa macam sakit sikit-sikit. Doctor kata not worry much and next month on 2nd day tu will check them again with my gyneo. Gua punya gyneo pergi conference kat Bangkok. Perhaps cyst. Perhaps not. Perhaps come and go. And perhaps it'll stay. So, further check up next month. And she gave me antibiotic. Maybe ada infection ke apa sebab I cakap sakit this few days. And I did asked her, is this side effect for clomid? And I don't get the actual answer. Agaknya sebab doctor tu nak kata pun tak berapa pasti.

For now, yang pasti, nothing much to worry about, next month check up. And will double the clomid dose, and just keep trying je lah for this month. Takde lah I cucuk ubat apa ntah kat perut bagi telur tu matang and all. Tapi itulah, sakit, macam senak, tapi bukan dekat perut. Especially when you're seeing something big in your uterus, tambah pula doctor kata it's too big. Bukan usual size, lagilah gua nervous. Haihh.. Hopefully it's nothing lah. But I did google-d something about side effect clomid,

Approximately 10% of women who are treated with Clomid will develop an ovarian cyst.  For this reason, a pelvic examination is performed at the end of each treatment cycle, around the time of the menstrual period.  If an ovarian cyst is detected, Clomid treatment is withheld during the following cycle. The ovarian cyst usually resolves without further treatment.

To note, my period did ends early this month. On 5th day tu macam dah almost kering gitu. Side effect clomid tu.

So, sementara tunggu next circle, just hoping and praying, sakit dekat bawah ni hilang. And keep trying. Haha. Doctor, bila masuk bab gini, bukan trying. Jangan letak matlamat, put it as, kasih sayang. Haha. Sungguh kan. Buat apa nak having sex just because you want to have baby? Why don't you enjoy them ke apa? Haha. Okayyyy. Tak senonoh punya isi entry kali ni. Buat-buat tak nampak ye everyone.

Bye


Sent from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe