Choo choo trainnn!

02:14:00

: Mommyyyyy. Choo choo train mommyyyyy!

Dekat sebulan dah kot budak bertuah minta naik choo choo train.

I dah naik muak menjawab, 'Mana ada choo choo trainn', atau, 'Haaa.. Nantilahh kita naik'.

Tapi jawapan paling best..

: Haaa.. Nak naik choo choo train? Nanti mommy suh daddy buat train satu.

Lepas tu bila the husband balik, anak teruna terus serbu, naik dukung, and cakap,

: Daddyyyyy.. Nak aik choo choo train. Daddyyy uat eh? Uattt choo choo trainnn.

Hahhahahah.
Bila kita nak ada choo choo train nehh? So I can avoid the heavy traffic at roundabout depan sana. Or boleh hantar budak bertuah gi skool yg kat hujung dunia tu dengan laju tanpa lalu bumpers and selekoh and.. Fuhh.. Jauh perjalanan sungguh.

Kadang-kadang tu bila banyak sangat budak bertuah neh punya request, nanti I tanya balik..

: Ada duit tak?

: Hm.. Ada! Dadddyyy!

Lepas tu nanti mesti gi korek poket seluar or baju the husband. Or minta tol depan pintu. Bagussss! Minta duit dengan the sayangness. Sayang banyak duit besar. I ada duit kecik je. Hahahaha.

I've been bedrest for a week? Lebih kurang, kurang lebih. Mula-mula the kecik yg demam then sakit perut. Lepas tu, I lak. Berjangkit. Ingat demam je haa.. Tapi lepas tu sakit perut jugakk. And it's been 4 days today. You kejamm sungguh perut! Ubat sume tarak jalan. Memang tak makan saman sungguh la ini perut.

And to make worst, segala makanan bertukar menjadi rasa yg pelik. Sup ayam yg I hirup pun rasa tawar and sweet sour tasted like black pepper! Bukan I yg masak. Ini I gi umah org terer masak, still, my taste buds.. Haihh.. Minum air oren tu je haa baru rasa manis sikit. Orang lain rasa okay je the food, I je haa being pelik.

Bila makanan rasa tawar, you lapar to the max. And the next thing you know, toilet and you be the BFF. Hu..

I keluar sekejap to settle few things, and balik rumah rest. Then keluar lagi sejam dua in the next couple days then balik rumah rest. Cannot enjoy my days at all = (

And I ada gambar budak-budak gemuk terhangat fresh from oven. Hehe. And that's another reason for me to go to the nearest babies store. Oh. My BFF is calling! Bye!


Sent from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe