Konon hi-tech sgt, tapi tak sedar yg partner sendiri muncung
15:30:00Sunglasses tu was given by Nian for the husband. Tapi, bak kata anak teruna,
: Spek itam ofii.
Yeah. We get it.
How many of you hv blog?
Facebook?
Twitter?
Forsquare?
Bbm?
Whatsapps?
IMs(s)?
Pendek kata, if guna smartphone tu, tak sampai satu hari, mesti battery kong. Kalau boleh, nak bawa plug tu ke mana saja.
Yeah.
Tak tau la nak salahkan umur or it's just me.
Apa akaun yg I tak ada? Semua ada. And I've been doing some few things couple months ago, so, email memang selalu masuk. IMs lah, semua yg di atas tu, dan.. Bila I was typing, and my partner besides me, I just browsed them as quickly as I can, then back to reality. Means, the phone I campak masuk poket, then sambung makan or borak.
We really need technology. It's just that.. It's take too much of our lives. Especially bila ada macam-macam akaun. Kang nak update blog. Kang nak upload photo kat fb. Kang nak twit twit. Hangin dengan makcik kedai, terus twit. Dapat coklat sebakul, terus twit. Eh. Itu diri sendiri. Hehee..
Tapi sungguh kan. Everything seems like we're going to dump them on the net. Berapa tahun dah I ada twitter acc, baru bape tweets je. Fb lagilah.. Hahaha. Gambar 2-3 keping je. I just in love with blog. Itu satu kesyukuran. Sebab, if banyak-banyak tak tertanggung den! Memang acc semua byk, tapi tak semestinya I nak update semua, buat apa, makan apa, tidur hari ni keluar air liur basi ke tak, pakai baju kaler apa, and such.
Blogging is a way where I can talk longer. I can expressing feeling much. I do enjoy writing. Sangat! Sebab tu yang lain-lain tu sekadar cukup syarat. Tapi bila dealing with emails, it's like writing in the blog juga kan. Except we send them directly to someone we want them to read.
Gua bila part menaip email, fuhhh.. Banyak eh. Mcm konon-konon tulis surat. Macam borak tepi pagar rumah pun ada. If reply sikit, itu maksudnya, I was in hurry. Or my partner on my side.
Nowadays, I hv this one habit to put my device on silent once am going to bed. Tak ada vibrate, tak ada bunyi. Just the red light, if new text/email coming up. If korang call malam-malam pun, memang tak terangkat. Gua tidur, apa barang nak perasan lampu merah tu kelip-kelip. Apatah lagi if I'd a long day, lagilah I tidur tak sedar apa. Macam tadi, in just 10 min, I turun naik tangga more than 5 times. From my place nak turun bawah tu.. Fuhh! Memang berpeluh! Especially if bawa barang and nak cepat.
There's few times when we're going out to hv dinner/lunch, the husband tengah cakap-cakap, and I tunduk, and typing on my phone. Tiba-tiba I macam terus.. Ehhhhh! It's not nice to do this to my partner! Husband tengah cakap, and wife borak/typing sakan on the phone. That's rude. Terus stop menaip and bagi full attention. Feeling first day sekolah. Hehheeh. Tapi sungguh! Keep your phone/device/gadget away when you're having family time.
I punya tahap, no technology when am with my family tu.. Sampai, if I nak text/email someone, I'll make sure that person is alone. Or do nothing. Or their partner not be with them at the moment. Ye la, kang kita tengah sibuk nak borak panjang, org tu reply nak tak nak je, tak syok la. Orang tu pun bukan tak nak layan kita, tapi they hv their own priority jugak. Same like we do.
Still, itu ikut suka diri sendiri la kan. As long as we know what we're doing. Selagi tak melanggar batas, tak apa lah. So, for me, I'm choosing blogging as my top things on the net.
Kadang-kadang tu bila battery dah habis, barulah masing-masing nak mengadap muka masing-masing. Barulah the kecik tu nak main toys yg plastik tu bila battery ipad habis. Barulah sibuk nak makan minum semua.
Haihh..
The world kept spinning even when you're online lah! Jangan lupa tu! And yes, put your phone away for a while (like weekend), it can bring a wonder. Sungguh!
Tapi, orang buat biz, customers always looking for you. Check la phone tu few hours sekali ye even on holiday!
Sent from my BlackBerry® smartphone
0 comments