Babies : Fresh from oven
03:41:00Ini semua gambar kidnap. Kepada mothers, harap maklum. Gua pinjam gambar the babies. Jangan saman, nanti mak abah marah. Haha!
Family I kan most of them boys. The nieces pun, the early two je, then boys memanjang, lepas tu anak Cik Esah yang girls tu lahir, then boys balik.. Thenn...
Presentinggggg!
Din (my 3rd brother) latest collection!
The long awaited girl too!
Isma.
Ini bukan kategori hangat dari oven dah ni. Dah nak basi kot. Hehe. She was born last year. Memang lama sungguh la tunggu another girl muncul, and bila Din dapat girl, semua extra happy. Except Cik Esah. Sebab anak-anak perempuan dia dah tak jadi cucu bongu perempuan dah. Padan muka. Hahaha. Isma is the third for Din. After Ikhwan, and Arif, and after all those years, baru dapat girl.
Din must be extra delightful.
Can you see how chubby the baby? Dah la macam kuih apam, lepas tu putih. Fuhh. Memang sah! Taken by her mother, kot. Kitaorang kategori gelap. Ke I sorang je? Ceittt. Anywayyy, since Isma ni kategori kuat robeng, they change her name to Khadeeja Robeng. Robeng means kuat menangis. Still, her name is Isma. Tapi Cik Esah, Pok Mat's wifey and Mak, called her Khadeeja Robeng.
Her mother must be upset. Hehe. Don't be. Macam best je nama tu. She must be taken by her abang, Arif. Arif dulu pung kaki robeng. Up till now kot. Ikhwan je yang behave. Oh. I miss Ikhwan. My handsome nephew. And smart too!
If semua orang waiting for girl, Cik Esah terbalik. This is her long awaited baby..
A boy!
Lama kot Cik Esah tunggu budak-yang-selalu-pakai-topi ni. He's botak. Sebab tu selalu pakai cap/snowcap. Nak cover rambut yang tak ada tu. Well, he got some hairs. Tapi tumbuh tak rata. So, huduh. Then his mother cover them up with hat/cap/or anything, except serban je belum lagi. Without them, he's not looking adorable just like in that photo. The baby named, Ammar. Ammar tak handsome. Apatah lagi comel. (Sambil letak tangan kat dada dan mata pandang ke atas).
Some phone calls during confinement. With Cik Esah's girls and me..
: Kakak, baby buat apa?
: Baby tidur. Dia asyik tidur je.
Sah! Memang genetik his mother!
: Kakak, siapa jaga baby?
: Tok.
: Dah tu, kakak tolong tak Tok basuh BO baby Ammar?
: Takk. Tapi bukan basuh. Lap je. Dia asyik minum susu je.
Sah! Memang anak Cik esah. Kaki makan!
And Din excitement over a girl won't last long. As we have another girl in the family! Ini baru. Memang kategori hangat dari oven.
It's Im's.
Marrissa Khadeeja.
Eh. Ye kot tu nama dia. Ke bukan? Tapi ye la kot. Hehe. Was born with 3.8kgs. Yes! 3.8kgs people! Same with the kecik. Except my baby is a boy and this is girl! Tapi anak Kak Yanti and Im memang suka buat nurse tu terbeliak mata masa sessi menimbang. Their eldest son pung 3.98kgs. And that's normal delivery everyone. Fuhhh! Kuss semangat! There's one photo. Ammar and Khadeeja in the same baby basin. Muka Ammar nampak macam nak menangis with a face, 'Get me out of here!'. Sempit haa jadinya. Perhaps soon I'll upload the photo. Khadeeja sama besar dengan Ammar even Ammar dah berapa bulan dah and she just born in the morning.
Somehow I macam dah rasa yang anak Im will be named, Khadijah. Or Khadeeja. Lebih kurang je kan? Ke bukan? Sama kan? Spelling je lain. Sebab their eldest kid, Khalid (taken after our granddad, Abah's dad), tu yang second child nama Khadeeja kot.
Then I've found this.
My favourite baby all the time. Ini memang I sayang sungguh-sungguh la.
Can you guess who is this?
Yeahh.
Bawah lagi.
Taken on the last 3 weeks.
Our the kecik!
I was looking at the youtube when I've found the old video. Ohh. My chubby baby! One adorable baby, I must say. Kan? Kan? Hehe. Bila I tengok video tu, I was likee.. Haaaaaaaa? Then cannot stop laughing. He's soo different. I still can't believe that the chubby baby used to sleep on my lap. Ahhh! Memoirs!
Now? Fuhh. Makin handsome. Hehe. Tapi dah kurang chubby-ness.
Itu dulu our baby. Can you believe it? Haha!
And we're expecting another one end of this year. Raya perhaps.
No. Not me. Yet.
It's Pok Mat's. Baby yang ditunggu sekian lama. Mak must be extra happy with the news. Her youngest baby boy gonna be a dad soon.
Moga semua selamat.
May all the babies hv all the nice things in the world. May they hv great health, body and mind too.
Well, I've to check my own baby boy.
Budak bertuah is soo.. Unpredictable nowadays!
Tata!

1 comments