Kejam dengan suami sendiri

11:48:00

Abis tu.. Takkan dengan suami orang lain kottt = p

Nampak itu dua pasang kasut? Satu tu memang dah tamat riwayat. The white one kira masuk kategori baru.

I've been bising so loooooooong to my husband to pasang all the things at the kitchen. So do repair the toilet. Remember the no-light-at-the-toilet? Yeah. Setengah tahun dah kotttt. Ehh. Memang setengah tahun dahhh! And yet, belum repair. Ayat favourite from the husband aka kesayangan yang amat sangat tuuuuuu..

: Orang mana main repair-repair neh. Nanti panggil budak ofis repair.

Or

: Technician je repair neh. Engineer takde buat kerja repair neh.

Hu. Statementtttt!

Can you just say, that you don't know how to do it? Can you? Mencik.

Tahun lepas, ye, tahun lepas, budak ofis dah datang, and repair lampu bilik. Yeah. Bilik kitaorang pun pernah bape bulan bergelap. Tv je haa yang menerangi bilik tu. Lepas tu, toilet rosak. Dari tahun lepas, and now dah nak masuk April. Can you see how long it is? Ada la few months ago the husband godek apa entah kat toilet tu, konon nak repair, lepas I bising, tapi memang tak dapat nak repair.

Memang la gua bising, dah tau kan, my fav adalah melawat toilet tengah malam buta, and duduk dalam toilet dalam gelap is.. Haaiiiiihhhhhhhh! Seram pung ada. Entah-entah ada spider ke apa. Spider okay lagii.. If ada yang putih tu laluuu.. Spoooky!

So, during our last trip, we've bought Ikea lamp for the toilet. Punyalah lama dah tu since our last trip tu, and now the lamp still sitting inside the box. Masa trip to Ikea tu, gua siap beli screw semua lah. Sebab, dah beli stand hook, and segala macam hook laaa, tapi screw tak dok. My dearest husband excuses will be..

: Ala.. Nanti la orang beli screw kat hardware store.

: Hmm.. Hmm..

And it's one year dah since we've bought the hooks! And now, tell me, izzit unreasonable for me to hide his sport shoes?

Haha!

Yes sayang.

I sorok ur shoes. Till you pasang semua benda and fixed them.

Dah dua minggu I've asked the sayangness to borrow the drill from our neighbours. Banyak songeh terlampau. Knowing the husband who's only got one day off, which is on Sunday, and am really hoping my other half can spend a bit of his time to put the stuff altogether.

Apa kena-mengena sport shoes with sorok-menyorok and pasang hooks and repair lampu?

It's seems like the husband got time to spare time to play basketball. A lot. Kadang-kadang gua hangin. Tapi more like risau. Don't you know that playing basketball can do lots of injure than other (like golf).

Sampai satu tahap I nak enroll the husband to country club and let him golfing. Bayar la fees mahal pung. Belilah all the golf stuff pung.. As long as no more basketball.

Nak main, main lah. Tak agak-agak sikit boleh tak? If we're going out on Saturday, baru keluar sejam neh, dah sibuk ajak nak balik rumah. Reason? Nak main basketball. Lepas tu balik kerja, terus off to court. Bolehhhh? 2-3 kali seminggu pulak tu. From 5.30 till 9pm sometimes!

Ini I memang.. Eeeeiiiii!

You see, I adalah one of those old-fashioned person. Am used with hearing Azan daily. Dah namanya pun rumah belakang masjid. And used with seeing Abah to go and pray at the Masjid daily. Lima waktu tu memang Abah will make sure he go and pray there. Sebab tu, bila I cari for life-partner, am looking for someone yang boleh bawa gi masjid. And boleh juga bawa I gi tengok wayang or watching cartoons and we'll laugh at each other.

Gua memang classic. For me, bila Maghrib, sila duduk rumah. Tak pergi Masjid pun, duduk rumah buat apa yang patut. And bila the husband seems like the basketball is his first priority, I've got to do something. Bukan tak solat Maghrib. He did. At the court/airport ada surau. Tapi yang memang mencabar keimanan I tuh, bila malam Jumaat punggg gi main basketball tak hengat dunia. Helllooo? You lupa nak baca Yassin ke apa? Can you stay at home and recite them? Tau la gua tak berapa nak beriman beramal bertaqwa macam you, sebab tu la am looking for my better half.

The husband is someone yang tak tinggal his prayers. Tapi, bila main basketball, and he puts aside some things that am enjoy watching him doing it (like sitting at home after work, always at home during Maghrib), it sure make me frust..

Am sorry sayang. Tapi somehow you've make me sad. And all I want, I want my husband back.

No more basketball. Well, at least till you've fixed things, and know your place lah. Main lah at least one per week ke. Or if nak main sangat, be home before Maghrib.

Perasaan bercampur-baur. Cakap tu tak payah cakap, bazir air liur. And yet, am wifey. Bukan boleh control pung. The husband can control me ada lah (if he wants). And more like, what if he had an accident, what if.. What if.. What if..

Haihhh. Expressing never been good. Even it's for real things.

If the husband main golf, dari pagi sampai ke petang sampai ke tengah malam, tak hengat akhirat dah, memang I kejar jugakkk dengan kayu golf tu!

Pendek kata, sama je haa semua games pung. The thing is, know your boundaries. And paling penting, jangan buat orang lain risau.

Penat okeh!

Dah. The husband baru balik. Tadi keluar nak main basketball (tapi gua kan wifey yang bijaksana, gua dah sorok awal-awal kasut tu, hehe), and agaknya dah sampai sana baru tersedar kasut tak ada kot.

Hopefully my dearest sayangness get the message. You know that I always love you, even I'm one garang person. Haha!
Sent from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe