The extra happy son!
11:59:00Walhal baru beli bag school je ha. Belum pergi school lagi. Silap-silap hari bulan, tahun depan, bulan 8 baru I hantar budak bertuah ni pergi sekolah. Hehe.
On the way balik, eh, menuju ke tempat boleh beli buah tapi semua macam tak menarik, dan ini aksi selepas makan roti cream kat tuan kedai punya rumah, lepas tu belum take his daily nap,
Extra happiness!
Masuk dalam kereta, terus keluarkan beg daripada plastik, lepas tu belek-belek. I pun tak tau apa yang budak bertuah seorang ni belek. Tapi he's so excited about it. Even masa dekat open house tu pun lagi, dia siap bawa beg yang display. That one warna hijau but then we opt to the blue.
Lepas tu malu-malu, cess..
Kalau boleh, masuk toilet pun nak bawa beg = p
Kan I kata, I've grab one pjs for the kecik. Itu je ha yang ada. Ada satu lagi size 18-24months. Itu, nak masukkan kepala pun memang confirm tak muat, can you see what's the size for the kecik?
Bukan nak tunjuk cap apa la baju tidur tu. Tengok size tu betul-betul. Apa? Tak clear? Memang. Harap maklumlah, device gua memang dont do justice to the stuff. Ini size 5 years old ye adik-adik semua.
5 YEARS OLD!
Lepas tu boleh pakai dengan gembira hatinya. Demand. Tak nak pakai baju lain dah. Nak pakai baju baru juga. Huh.
Smiling kids. Tapi lepas tu terus kroohhh krooohh krohhh. Anak teruna tidur berdengkur. Ini memang nak kena pergi follow up dengan doktor.
The bag pack!
Hari tu, masa klik-klik memang ternampak bag ni. And I was soo in love with it. Tapi, I always bear in mind, benda yang kita tengok kat screen, mungkin nampak cantik and nice, tapi in actual, it might be not-so-delight-as-we-think, but boy, I was wrong! It's so good in real life. Cantiknya! Memang lagi cantik daripada gambar kat skrin. And quality, tip top!
The front,
You can take off the paper at the front and replace them with your kid's drawing. Or your pictures, or can write down your kid's name in front of it. It can take on and off easily.
The brand,
Benbat.
Ini belakang ye.
Can you see?
Siap ada light reflector!
Ces. Bajet hari-hari pergi sekolah dalam musim hujan ke apa ni? Still, it's so cool!
Isi dalam.
Cuba tengok apa yang budak bertuah ni isi dalam bag pack?
Yeahhhh!
Kot-kot nak tidur dalam kelas, terus bawa siap-siap. Or are you preparing for a long journey flight Bon? = p
Smart kan?
Ada 2 choice of bag packs. This one and the other one yang gambar zebra, lion, frog, etc. It's cloth material. Kecil sikit than this one. I nak suruh the kecik take that one, altogether with a meal box, tapi the kecik bo layan pula dah. Dah terus berkenan with this one.
Bila the husband dah bayar, ayat pertama keluar mulut I,
: Eii.. Mommy dulu pergi sekolah bawa beg apa je. Bag manik je kot? Kindie je pula tu. Over tau baby neh. Harga bag boleh buat mommy jatuh tergolek..
Anak teruna?
Buat bo layan. Happily jumping all over the place!
It's $52. Just a small bag pack for a 3 years old kid. Ingat nak beli satu for Pon, tapi kecil sangat. Nak ambil the sling bag from Trunki brand, tapi it's a sling bag, and the husband said, budak-budak zaman sekarang, buku-buku semua berat. So, I've pass that one. Nanti maksu cari lain ye untuk kakak?
Lepas tu, balik rumah, duk kendong bag tu je la. Tak ada benda lain dah. Siap dalam kereta cakap,
: Tekiuu didddiee.
: Tekiuu mommiee.
: Love daddy.
: Love mommy.
Oh. Itu bukan cakap sendiri. The husband yang ajar, lepas tu the kecik ikut. Still, he's saying that in an extra happy tone! Siapa yang tak happy? The husband perhaps. Heeee...










0 comments