Nak oven! Nak oven!
05:54:00
Cookies. Beli dekat kedai mana adalah dirahsiakan.
Haha.
Tak rasa macam famous amos pun.. = (
I do miss baking. The smells of my cuppies and cookies. Desperately need an oven. Thinking drag my husband to the store later, tapi, specs gua adalah tinggi. Nak oven mahal semata. Hahaha. Oven yang mahal adalah oven yg bagus. Ada functions banyak.
Duluuu, I penah cerita ke Cik Esah buat her first kuih raya yang ended up jadi kuih telaga buta tu? Pernah eh? Haa.. Abah lah yang tukang beli oven utk Cik Esah tu. Masa tu famous oven yg macam periuk tu. Kaler putih. Then Abah bought a new oven just like the one at the bakery store. Hahaha. Over kan? Not the big one yang panjang tu. A bit smaller. Macam the one at DC cupcakes. Haa.. Yg tu lah.
Once Cik Esah got married, no one use the oven. Except when I learn how to bake (masa dah kahwin haa) and oven tu macam hakmilik gua. I do make a great cupcakes. Bukan yg readymade yea. I gv my inlaws readymake cuppies. And I know, it's a blueeekkk. Hahaha. Nasib baik dah kahwin time tu. If tak, memang tak approve langsung.
Then I started to bake. And baking seems my other passion when we'd the stove with oven at the bottom. Baru lak tu. Nama apa ntah. DeLongi? Ke menda ntah. Ohh.. I love them to bits! Tu rumah lama. Now at current home we don't hv oven. So, it's been couple years without baking.
Bancuh adunan and tumpang bake rumah orang lain, tak aci ye. Feeling tu tak sama. The feeling when you're smelling the first batch of fresh cookies and cupcakes. Ahhhhh! Priceless!
I want to buy an oven. Where can I get them? I saw a nice one at aMirika the other day. 1k plus (ringgit). Pengsan! Mau nanti the husband cakap,
: Haahhh, ni nanti hari-hari buat kek ye! Jangan nak buat perhiasan.
I can see it from here. Hehe. Ahh. Don't care. Nak beli jugakkkkk. Where can I get them here? Anyone? Pelissss. Yang elok. Mahal pun takpe. I'll gosok the husband lebih. Hahaha.
Sent from my BlackBerry® smartphone
Haha.
Tak rasa macam famous amos pun.. = (
I do miss baking. The smells of my cuppies and cookies. Desperately need an oven. Thinking drag my husband to the store later, tapi, specs gua adalah tinggi. Nak oven mahal semata. Hahaha. Oven yang mahal adalah oven yg bagus. Ada functions banyak.
Duluuu, I penah cerita ke Cik Esah buat her first kuih raya yang ended up jadi kuih telaga buta tu? Pernah eh? Haa.. Abah lah yang tukang beli oven utk Cik Esah tu. Masa tu famous oven yg macam periuk tu. Kaler putih. Then Abah bought a new oven just like the one at the bakery store. Hahaha. Over kan? Not the big one yang panjang tu. A bit smaller. Macam the one at DC cupcakes. Haa.. Yg tu lah.
Once Cik Esah got married, no one use the oven. Except when I learn how to bake (masa dah kahwin haa) and oven tu macam hakmilik gua. I do make a great cupcakes. Bukan yg readymade yea. I gv my inlaws readymake cuppies. And I know, it's a blueeekkk. Hahaha. Nasib baik dah kahwin time tu. If tak, memang tak approve langsung.
Then I started to bake. And baking seems my other passion when we'd the stove with oven at the bottom. Baru lak tu. Nama apa ntah. DeLongi? Ke menda ntah. Ohh.. I love them to bits! Tu rumah lama. Now at current home we don't hv oven. So, it's been couple years without baking.
Bancuh adunan and tumpang bake rumah orang lain, tak aci ye. Feeling tu tak sama. The feeling when you're smelling the first batch of fresh cookies and cupcakes. Ahhhhh! Priceless!
I want to buy an oven. Where can I get them? I saw a nice one at aMirika the other day. 1k plus (ringgit). Pengsan! Mau nanti the husband cakap,
: Haahhh, ni nanti hari-hari buat kek ye! Jangan nak buat perhiasan.
I can see it from here. Hehe. Ahh. Don't care. Nak beli jugakkkkk. Where can I get them here? Anyone? Pelissss. Yang elok. Mahal pun takpe. I'll gosok the husband lebih. Hahaha.
Sent from my BlackBerry® smartphone
0 comments