It was 3 years ago!
03:45:00Still I can feel itchy at the c-sect.
Duhh..
And current problem, bila baring, letak laptop atas tummy, lepas tu mesti rasa gatal. Sakit. Macam ada orang cucuk garfu. The doctor told me it's okay now. Just due to my backbone condition, few years will be needed before another child, tapi doktor, ini c-sect, kenapa gatal-gatal? Kenapaaaaaaa?
Sebelum ni, okay je. Tapi sekarang? Iskk. It's hurt. Tengah-tengah badan. It's not comfortable, you know.
One more thing I've noticed, if makan mi or even maggi, mesti the next day or several hours later, mesti gatal! For 2 years, after delivery, tak adalah sakit pun if makan mi atau letak lappy atas tummy. Now, dah more than 3 years, should total recovered, right? And the horror part, I remembered one of our clients said, her friends c-sect terbuka after 5 years of operation. 5 BLOODY YEARSSSS! Doctor cakap sebab dia angkat kotak berat. Betul la. Tapi, dah 5 tahun tuuu, takkan la.. And one more reason given by the doctor, it's the laser thingy. Ala, sekarang ni (I pun sama), bila c-sect, tak nampak dah scar c-sect tu. Jahit-jahit ni tak mainlah. Cik Esah punya, klip kot. One of my cousins, jahit (hospital gomen), huduhhh gila! (she told me). And of course she envied me for having the cool c-sect. Cool sebab nampak macam ada satu garis lurus je. Tak mainlah jahit-jahit nii. Tapiiiiii, considering the fact now that I've to be more relaxed (duhhh, I've been lazy laa all these years, nak malas macam mana lagi niii), I macam rela pula kena klip or jahit.
Tak boleh pakai bikini 2 pieces pun tak apalah. Iskkkk.
Demi budak bertuah yang.. Ehem.. Charmingggg. Gatal pun gatal laa Bon. Taken by me. During one of the days out with one of the Mamas. Later I'll upload them. Banyakkkk sangat gambar.
Eh.. I do take care of myself last 3 years. Masa pantang, sampai lepas pantang, pati ikan haruan tu gua telan sedap je. Dah habis pantang pun I telan lagi. Air gamat tu lebih setengah tahun I telan. Okay je. Mungkin sebab lappy tu panas kot. Tu yang tak boleh letak atas tummy. Mi or maggi, itu memang pelik. Acid perhaps?
Hopefully the husband DIDNT read the entry above.
But you should read this, sayang..
BON. AND. ME. NAK. PERGI. JALAN-JALAN. THE. FACT. THAT. YOU. HAVE. TO. BRING. US. AND. MENUNAIKAN. JANJI. MANIS. MU. ITU. HAHAHA. SILA. PERGI. BELI. TIKET. SEKARANG. TERIMA. KASIHHHH. LOVE. YOU.

4 comments