Baru tahu dan kurang gemar

04:27:00

Ok.
Tak adalah baru tahu sangat. Tapi ini lebih kurang macam kali pertama face the situation.

Have you ever heard of pergi kerja masa anak tidur dan balik pun masa anak dah tidur?

I bet some of us facing this situation every single day. Sesungguhnya for me, it's one new thing. And I dont like it. At all.

Sejak the kecik lahir, say bye bye hello hello to each other tu, memang jarang. Anything, mesti bertiga. Running some errands or me and the kecik having fun tu lain cerita. Ini yang type when the partner been so busy yang keluar rumah so early, time anak still tidur dan balik bila anak dah off to night sleep. Okay. In between for lunch tu, ada la nampak the partner kat rumah, tapi time tu anak adalah tidur petang.

It's just for one time only and it's not one of my liking. For one whole week,I keep hearing this..

: Pagi esok nak pergi awal tau.

: Pergi mana?

Site/Meeting will be the answer.

Nak kata lebih pun kang, tak ada guna. It's the work thingy. The husband juga haa yang bagi makan minum pakai kita orang.

It's just that am not enjoying this very moment. Mungkin sebab there's no place I can go. And feeling bored at home tu dah macam agenda wajib. I always told the husband that am bored. Need to go for retail therapy. And the husband answer will be..

: Haa.. Pergi je la.

And I was like..

: Okay.

Tapi few hours later still stuck at home watching Desperate Housewives. Bila the husband dah balik..

: Laaa.. Kata nak keluar. Kenapa tak keluar?

: Malas la. Lagipun tengok Desperate Housewives.

: Ohh.. Desperate sunggguhhhh!

: Haah. Desperate. Desperate for shopping malls.

I kept telling myself that I'll be okay with just one big mall, tapi.. It's seems not doing so much wonder for me. I've heard one new mall will be opening soon. Not in here. One hour drive. That's should be okay kot. With bowling alley and 3D cinema, I hope it'll do the wonders.

It's one hard situation if dulu depan rumah adalah berderet shopping malls and now, nak keluar rumah pun malas as there's only one big mall. Especially for me yang memang kerja adalah melawat kawasan kedai. I rasa tak ada pula our friends yang facing the same situation like I do. Depa seems happy je.

Bila I tanya the husband..

: Eh.. Tak ada project mall baru ke?

: Asyik mall je sayang ni. Banyak tempat lagi ada..

: Tempat manaa?

: Pantai ada. Stadium ada. Taman ada.

And I was like..

Noooooo!
That's too far away from FUN!

Ad I really need a new lappy.
Yes. You hear me right Mr Husband.

Tolong bagi hadiah birthday tu cepat sikit.
Kesian kita orang dua orang duduk rumah tak ada aps nak buat, nak tengok Barney pun payah, asyik terkebelakang je playlist tu.

Kadang-kadang I rasa ju-on masuk dalam vaio. Suka-suka hati je nak jadi apaaaaaa.

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe