Oh, husband!

10:16:00

Been waiting for parcel from Singapore more than a week. Punyalah lama tunggu kastam. Haih.. Tak faham sungguh.

The item sent from Singapore before Good Friday, and semalam baru sampai. Last Monday ke Tuesday, I've got called, asking about the parcel, katanya pharmacist minta utk clearance custom. Bila tanya, mana barang tu, they said still at custom. The next couple day, the husband called the number that contact me about the parcel. Rupanya yang called I tu from DHL. I ingat from office post office (ye, I jenis yang main jawab je soalan, bukan nak tanya balik ke apa, my bad).

Now, the weird thing is, the item sent from Singapore via EMS, macam mana tiba-tiba boleh masuk DHL ni? Semalam, sebab cannot tahan tunggu anymore, I called the number again. Memang betul it's DHL. Katanya barang dah hantar pagi tadi. And I was like, huh? Tak ada pun. Waited few hours, katanya depa nak called the driver and will get back to me soon. Sebab tunggu lama sangat just to update me, I duk terfikir, entah-entah tu barang yang Kak Ann hantar from Singapore. Sebab haritu I minta tlg Kak Ann belikan crocs for the kecik. Maybe Kak Ann lah kot yang sent using DHL. And satu lagi tiba-tiba muncul dalam fikiran, entah-entah orang DHL tu hantar ke my husband's office. Office tu bawah rumah je.

I grab my phone and called office. Hajjah yang jaga reception tu yang angkat. So I told her, I'm (husband's name) wife. Ada tak barang sampai dekat office, via DHL. And Hajjah kata, ada. I told her I pergi ambil barang tu kejap lagi.

So, I pun gi lah ambil the parcel. Sent via EMS, sampai ikut DHL. Okayyy. Pelik. Haha.

And it's my husband's punya barang, not the kecik's crocs. I called the husband, told him that the stuff already save and sound at home, I yang gi ambil kat office tadi.

Later on the husband coming home. Sampai je dekat rumah, buka pintu and do you know what he said to me?

: Tadi dekat office, Hajjah tu kata, tadi ada barang sampai, tapi ada orang dah ambil. Yang lawa-lawa tu.

And my dearest husband replied,

: Yang lawa-lawa? .. (After several moment thinking) .. Ohh, that's my wife.

I yang dengar macam, huhhh. You asked her again, 'yang lawa-lawa?'. Kenapa tak terus, 'ohhh, that's my wife lah tu yang lawa-lawa'. Bukannya macam tanya, siapa lahh yang lawa-lawa ambil barang.

Haha.
Mencik tauuu.

On his defends, katanya dia tak dengar yang I dah bagitau time call, cakap I dah ambil barang tu. Elehhh. Cover lah tu. Cer terima hakikat yang I memang lawa. Hahahahaha.

Ehem.

= p

Sent from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe