Extremely busy

06:47:00

Busy doing what pun tak tau. Haha. Mencik. Seriously. I have emails to attend, rumah yang seriously need help after the small gathering, and and and, haihh.. Banyak. Tapi malas nk sebut, boleh?

Extremely busy but I'm happy. Haha. Ye. Sebab if tak busy, I will be bored and will go to my husband and said,

: Sayang, berhenti kerja lah. Jom duduk rumah dengan orang.

: Sayang, orang bosan. Jom jalan.

: Sayang, jom beli tiket.

: Sayang, holiday.

: Sayang, (terus baring atas his tummy, sambil buat muka seposen, and said, bosan bosan bosan)


Dah lama tak buat makan-makan. So, we'd one the other day. Niat dihati sebab one of our friends will be home for good and I nak let go some of the stuff at home. Tu yang jemput siapa ada anak-anak kecik sebab the stuff are for babies. Lenkali I buat makan-makan lagi ye, nanti kita pakai semua orang, just like the old times. Sebab apa, panggil sikit ke, banyak ke, still toys the kecik bersepah-sepah after the event. Sampai ke bawah karpet semua. Naseb baik tak masuk dalam periuk dekat dapur je.

The day for makan-makan, I woke up for subuh and off for morning jog. You see, I just jog dekat kawasan iols jumpa benda takde kepala tu je. Haha. Tak kuasa nak drive pagi-pagi buta. Kasut baru, harus semangat waja.

Dengan nekadnya lah I gi beli sport shoes on the Maulidur Rasul tu. Katanya 2012 nak jaga badan, bagi sihat. Kurus tu lain cerita. 7 rounds (5 run, 2 slow jog and walking), ingat nak buat 10 rounds, tapi memikirkan it was years ago since I did my running routine. Time kat U dulu last berlari. Haa, tak ke lama tu. Oh. I beli sport shoes for myself, and the husband, duk test test kasut juga. I tengok je, dah tau dah, shoes-addict in the house. Katanya tengok. Time nak gi bayar, tup tup he said,

: Okaylah. Orang nak beli yang ni lah. Takde lagi indoor shoes. Nak buat main badminton.

And I just said, 'Iye lahh'.

Masa the husband tengah try his indoor shoes tu, I siap tanya,

: Yang kat rumah tu shoes apa? Running? Ke utk basketball?

: Tu basketball.

: (mesti nanti nak beli running shoes tu, mesti). Kasut office je dah berapa pasang kat rumah, sport shoes lagi, sandal lah apa lah, nanti if sayang tetiba nak beli Louboutin pun orang tak heran dah.

I can see in the future, the husband will owns his Louboutin first then baru I. Tu pun kalau the husband teringat kat iols. Mencikkk.

Balik rumah, I duk try my sport shoes, the kecik came and said,

: Ni shoes siapa? (Pointing at the boxes)

: Mommy and daddy.

: Shoes thauffiee manaaaaaaaaaaaa?

Haa.
Sama.
Sama lah korang the two boys. Shoes-addict.

Eh. Ni cerita kasut ke cerita apa. Haha.

Okay.
Pagi berlari-lari, then mandi, lepas tu I tinggalkan budak busyuk dua orang tu and off to pasar. Balik rumah, masak, masak masak, rest, masak, masak, kemas kemas, masak. Lepas Maghrib our friends came. By the time guests balik, I pun dah menguap-nguap. Cannot tahan anymore, I tidur dulu. Left the husband and son still playing games at the living room.

Now. The scary part.

Semalam.
The husband said that I alih-alih budak bertuah tu tidur, sampai budak tu merengek-rengek. The thing is, bila masa pulak I alihkan budak bertuah tu? I slept like a baby till the next morning after the makan-makan. Not even for my toilet trip pun. Gua tidur sungguh-sungguh lah.

Nanti I cerita details pasal, who the heck is alih-alih the kecik?

Haha.
Bye.

Iolss busy.

Sent from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe