Chef of the day

00:48:00

Enjoying the rainbow cupcakes. Hari tu buat rainbow cake, semalam cupcakes pulak. Oh. Yang the kecik makan tu, cake yang spill from cup. Penuh sangat dalam cup tu, tu yang terjatuh. Nasib baik jatuh atas tray.

So, the colour looks like marble cake pun ada. Yang first batch je lah. Dah masuk 2nd batch, I know already lah. Half of the cup will do. Selalunya if I buat cupcakes, mesti pakai cup yang putih. Yang senang nak peel off. Tapi this one, still white cup, tapi tepi-tepi tu keras sikit. Not my liking tapi puas I cari based muffin, takde, so, this kinda cup will do. Sebab nanti bila bake, cantik je cake tu stand.

Oh, I did found cupcakes tray the other day. Dekat ToyRus. Tapi tak sanggup nak beli, sebab it's $49. Melampau. Dulu I beli my cupcakes tray tu $9 je.

My cupcakes recipe is the best lah. Haha. Mencik. Puji diri sendiri. Tapi semalam I'm too lazy to do the icing. Penat okay buat rainbow cupcakes ni. But I got new trick today. Kalau rajin, I bake some lagi today. Kalau rajin, but I can see myself doing something else, like, berjalan-jalan melihat alam, as the husband off to the site.

Rambut budak bertuah tu I ikat, pokok kelapa. Haha. Panjang sangat dah. It was a very sunny day yesterday. And yes, rumah kitaorg memang ada benda alah kaler merah and biru untuk padam api tu (what do they called them?). Favourite the kecik will be,

: Mommy, thauffiee Masterchef kan? Masterchef tolong mommy okay?

Lastly, 'Masterchef' makan kek dulu, meninggalkan me finished baking the cake.

Dari semalam rasa nak makan bihun goreng. Bila bab goreng bihun, I memang failed. Nanti jadi terlebih hancur sebab terlebih kacau. I can't help it. Suka sangat kacau anything on the stove. Haihh.. I want some good bihun goreng. Where can I get some over here?

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe