This is what we called, 'Jom gi jalan!'

06:38:00

Masa cuti panjang Krismas tu, dearest husband kata,

: Jom gi jalan!

I ingat macam biasa, kita gi 'balik kampung' then balik rumah lah. Rupanya tidur sana.

Sampai je sana, I told the husband,

: Kitaorang nak tidur kat Marriot je. If takde Marriot, jom lah kita balik, tidur kat rumah je.

Yeah.
I know.
Demanding wifey.
Hehehe.

Lain kali jangan terbiasakan kitaorang, kan weolss dah biased dah. Memang my husband heading to Marriot pun, masa tu I kata, ada lagi ke tak bilik, sebab the next day is Christmas, so mesti full house. Lama jugak kot the kecik and me tunggu dalam kereta kat depan lobby.

Lepas lama tunggu, dah lah the kecik pot pet pot pet kat belakang, kata 'Thauffieee nak tidur sini, nak swimming, nak swimminggggg!'. Yeah, right. Bilik entah ada ke idok, sibuk nak swimming, then I saw the husband. Masuk je dalam kereta, the husband said,

: Sebenarnya orang dah booked online. Hehe. Tapi.


Hah.. Tapi tapi yang tak best dengar neh..

And the sayangness continued,

: Tapi, bilik dah takde! Full.

Boleh? Bolehhh?
Dah booked, then bilik takde. Rupanya ada few cases lagi like us yang dapat booked via this one website, tapi sebenarnya bilik dah penuh, still can make a reservation. But Marriot always been great for us. They said they'll replaced the room with some suite somewhere at town. So, ke sana lah kitaorang. Katanya studio suite. Tidur sana, tapi breakfast and they gv us complimentary brunch on that Christmas Day, semua tu kat Marriot. So, pendek kata, tidur tempat lain, nak makan gi tempat lain. Naseb baik we're taking P that day. So, tekan minyak mana pun tak terasa. Hahaha.

While waiting for the staff the register for us at the studio suite. Tu kereta hotel.


We're waiting too long already, sampai budak bertuah bising, suruh takap gambar dia banyak-banyak. Ada banyakkk lagi, tapi semua gambar tak senonoh. So, ini je lah.


Luar studio suite tu lawa! Macam kondo gitu. Tapi, dalam, biasa-biasa je. Baru. Tapi, entah. Not quite what we expected it'll be. Ada kitchen, ada tv semua lah and one queen bed with one single bed. Dah namanya studio suite, mestilah ada kitchen. Hehe. But not bathtub, and all.

And malam tu, time tidur, I rasa macam ada hantu kat situ. Hahahahaha. I tengah temankan the kecik tidur, then tiba-tiba pintu tu bunyi. Pintu tu hujung katil single bed yang the kecik slept on. Siap the kecik tarik selimut, lepas tu kata,

: Mommyyyyyy, takuttt!

Hahaha.
Mommy buat muka relax walhal dalam hati dup dap dup dap.
Then tiba-tiba dengar bunyi air kuat giler from toilet. Hahhh! Sudahhh! Siapa buka neh? Dah la the husband duk tergolek atas katil sebelah, I dengan the kecik on the single bed, sape lagi kat toilet tu? Then air tu senyap sendiri tetiba. Mencik.. Terkejut and spooky lebih.

Esoknya, pagi-pagi lagi I dah bangun. Tapi the two boys duk tergolek-golek lagi. The kecik lah over. Orang lain dah siap semua, budak bertuah tu still tidur. Off we went for breakfast at Marriot. As usual, breakfast memang sodap.

Cubaan untuk korek iPad from my bag. Budak-budak zaman sekarang, iPad je lah. Makan takmo.


You see, nak menghabiskan roti pun payah. Too excited to jump into the swimming pool. Dah lah air liur semua ada kat muka tu lagi. Budak bertuah can happily dancing on the chair while wearing pjs. Anak siapa lah ni (jeling the husband)


Then lepas kenyang perut, lepak pool. As usual, the kecik and the husband je lah. Tak kuasa iolss nak terjun-terjun dalam pool. Kang kita buat rumah ada own pool, senang kita nak terjun, tak payah nak cover ke apa semua. Boleh pakai two piece lagi. Eh eh eh hheehehehehehehehe.

Oh. Ada wedding on that day. Tepi pool.


Somehow I rasa Malay wedding is more wonderful. Sebab everyone come with wearing baju kurung, melayu, I mean traditional lah, so, we know, ohh, it's wedding. Ni bila tengok Chinese kahwin, I rasa macam biasa je. Baju yang guests pakai pun macam nak gi jalan-jalan or lepak-lepak je. Nothing special. Dah lah panas terik, then buat tepi pool yang memang penuh dengan manusia, it's public holiday, what do you expect? Macam tak kena je. Hehee. If malam, maybe okay kot. Nampak romantic sikit.

Oh. Masa weols nak balik suite for mandi, tukar baju, packing and all and datang balik for brunch, nampaklah Hummer yang bawa bride and groom. Masa datang for brunch tu pun, tengok-tengok Hummer tu ada lagi. Rupanya they're having another wedding ceremony. This time at garden lak. Pitam. Same persons, but different style of wedding je.

Ntah mana the husband and budak bertuah tu pergi. I lepak kat tepi je. Yang bulat kecik depan I neh, tu kids pool. Cetek je lah. The kecik suka lah, sebabnya, berdiri je boleh.


Shoes.


Kasut orang yang tak reti-reti, dah tau nak gi pool, tapi pakai kasut. Hahaha. Ye lah. Ingat duk sini, if duk sini, I sarung selipar bilik hotel tu je. Itu kasut manusia yang pergi Europe haritu. The other day, masa the husband sampai kat airport, I tengok kaki dia je, I tau dah ada kasut baru. Malas nak tanya. Sebab memang maklum sangat dah, kat rumah ni, kasut the boys je yang banyak. I mean, seriously banyak! The kecik siap pening-pening kepala, nak pakai kasut mana each time keluar. Over kan. The husband's black shoes je dah bape pasang. Belum campur sport shoes, slippers and all. Iolss ada 2 shoes and one crocs je. Sedih tak? Sedih tak? Iskk iskkk.

Korang punya kasut tu, sampai dalam stor pun berlambak lagi okay. Yang tak pakai pun ada lagi. Tu kasut the kecik lah, not mine. Gggrrr. Entah siapalah yang rajin benar beli.. *tepuk dahi sendiri*

Lepas tu brunch.
Pun best! Ada turkey, rasa lah jugak. Tapi I ratah lobster. Hehe. Oh, Marriot memang Halal yea. Dont worry. Masa Brunch tu, weols sebenarnya tak puas hati. Hahaa. Bukan pasal brunch, tapi pasal hotel stay tu. We tot replacement tu equal with Marriot lah, tapi idok. Yang tambah lagi haru, time check out, the husband got flyer from the suite. Siap ada harga berapa harga satu malam to stay at the studio suite tu. Terkebil-kebil I tengok harga, sebab, the day before, the husband paid full payment for one night stay at Marriot, tup tup harga yang studio tu, hm.. Let's just say, you bayar 10 ringgit for hotel room, then they replaced them with another room yang harga 2 ringgit. Haaa.. Haru tak? Tak kiralah replaced and add with breakfast (breakfast memang on the house pun) and add brunch, tapi the feel and price takde lah sampai macam tu sekali.

So, masa before brunch tu, the husband spoke with their front desk manager and yada yada yada, manager tu lepak dengan kitaorang during brunch. Takde lah lepak sangat pun sebab he always stay at the table next to us. Tapi ada lah datang borak with us. He said just write an email to him and he'll deal with their management and sales person. And he said, just enjoy your brunch for today.

Oleh itu, makan lah kita. Hehe.

Oh. Batt camera dah habis. And I malas nak on hp. So, takde dah gambar. Rupanya the next table yang front desk manager duk asyik lepak and borak tu, his old friend, katanya. Old friend yang merupakan regular customer Marriot. Ex Ketua Polis Miri. Humble giler the wife and son. Takdelah some usual Malaysian yang top notch yang asal berjalan je mesti nak carry Louis Vuitton. Or they just cant showed them to public sebab ex police. Eh eh eh. Hahaha. Tak hairan lah. Orang Miri semua kaya-raya. You'll eat your heart out if see their houses. Besar, cantik, macam palace pun ada!

As result, from the price we'd paid, we got another room to stay for free! Yeayyyy!

Okay. Bila kita nak pergi ni sayang?

I dont think we can make it there for this coming husband's birthday. He's too workaholic. Payah benar nak minta cuti. I tengok orang lain senang-lenang nak cuti, celebrate anniversary, birthday semua, husband iolsss, haa.. Tunggu lepas office hour. Or if it's happens fall on off day, lagi bagus. Ini yang payah hiring people yang business minded. Even it's not their business, they'll always stays to help the boss. Hari tu ada orang tanya the husband, ' So, if you nak berhenti, bila boleh?'. The husband answered them, '3 months before'. Terkejut orang tu. Sebab selalunya orang lain sebulan je, tiba-tiba, manusia ni jawab 3 bulan sebelum. Ewahhhh. Important person katanya. ............

Hahaha.
Have a great day everyone.

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe