Pelik-pelik
14:43:00Few days ago, I've got one text from the telco. Katanya dah 100% reach limit. Tapi molek je iolss boleh call, text, layan youtube semua. Yang lagi pelik tu, siap the kecik boleh layan youtube tanpa sangkut-sangkut. Before ni, time bill tak reach limit, asyik buffer je, ni smooth je.
Then I off to somewhere tadi. The husband tried to call me, tapi katanya tak dapat. My husband tot hp dah kena barred, tu yang tak dapat kontek. Tapi takde pun kena barred. Elok je I surf internet, bbm semua. Ini based on line ye. Kat tengah jalan mana ada wifi = p
So, memikirkan my hp kena barred, the husband called the telco. Asking about the bill. Boleh pulakk telco kata, bill iolss $200. Ewah ewahhh. Limit $100 je, kenapa sampai $200? Dah la when I told my husband yg telco just sent me a text, about the 100% limit reach, the husband told me, he just pay the bill, kenapa pula dah sampai limit? Pelikkkkk tau tak, pelikkkk. Dah la in here, using blackberry data plan, satu telco je boleh. Tu pun postpaid. My monthly will be $70 fix, minimum, sebab $25 for call, text and all, and the other $35 for blackberry data plan. Itu $35 memanglah unlimited, still, memang mahallah juga compare to my celcom bill.
They have promo for student blackberry plan package. I ingat nak ambil yg tu je tapi since last year, every time pergi nak register, sistem down, sistem down, mencik. Last week baru okay. Tapi dah tak kuasa I nak register balik, sebab kena guna no baru and all. Eventho it's cheap, just $30 for blackberry data plan and the line for text, call and all, tapi tak kuasa den haa nak poei register lagi. Oh, for student package, even I bukan student, boleh pinjam kad student mana-mana anak kawan weols utk gi register, hahaha. Best kan. Kan kan kan.
And I'm homesick.
Gi makan roti canai, bau kari, terus teringat nasi daun pisang Meena Curry. Terus teringat murtabak KB, terus ingat pau, creampuff, a&w, and semua lah. On which night ntah, I rasa lemau, malas, cranky semua lah, so, the husband bawa gi Kaizen Sushi (again!), hahaha. Minggu ni je dah berapa kali gi sana. I can see, this coming husband's birthday, kita makan nasi lemak je lah. Or nasi putih with kicap at home. He won't mind pun. Such no-fussy eater, unlike us (the kecik and me).
You know why the husband bring me to Kaizen? Sebab I kata, dah lama tak balik KL. Nak gi KL, nak merayap malam-malam, ending up ke waterfront lah kita. Seems like itu je lah night life he can provide for us for now.
...
How sad it is?
Tapi.
I love being in here. It's home. Kang balik KL, macam leceh. Have to sewa kereta and all, kat sini, haaa, amek lah memana kereta pun. I rasa dah berkurun lama dok bawa Santa Fe tu. Kesian I tengok dia. Takpe, esok kita gi jalan dengan Santa Fe.
Tapi tu lah. Here is not KL lah. Countryside gitu. Hahaha.
Dah, malas nak merepek. I'm too tired and lazy and hungry and blur. Bye everyone.
Have a good day!
Sent from my BlackBerry® smartphone
0 comments