Another school interview

07:59:00

We sent the kecik for his English class this morning. While waiting for him to finish, both of us bersenang-lenang makan minum semua. Sebenarnya tunggu budak bertuah habis class sebab lepas tu nak gi the shool interview. Tiba-tiba dapat call from the school yg borang belum hantar. Maka, bermulalah agenda bawa kereta, tekan minyak sebaik mungkin, blk rumah, panjat tangga, ambil borang dengan documents semua.

Lepas tu pergi photocopy documents semua. Yang lagi bagus, sebab rushing. Kelas English budak bertuah a 9am -10am. Kitaorg bersenang-lenang mkn dekat kedai lepas sent him to his class. Dh plan dah, abes kelas at 10am terus pecut gi school interview, at 10.30am. I dpt call from the school yg borang belum ada semua at 9.45am. So, can you see how I must beat the traffic when on the way home? Pengsan.

But we made it jugak finally.

Since the kecik was born on 23rd Aug 2007, and according to the school calendar, he must enter the Year 1. After the interview and discussions, the principal will place him in Reception class first. Ikutkan I, memang I nak je dia masuk Year 1 terus. Tapi the kecik cant read yet so it can be hassle for them. Hujah I yg let him learn during class session is not valid with this principal. It's okay.. Hahaah. Terima dengan hati yang berat sebab sebenarnya boleh je if dia nak masuk Year 1, tapi sebab reading je. She promised us to revise later tapi from gaya, macam tak je sebab she even said, memang ada dalam kelas tu budak-budak yang umur tua then they're supposed to be in that class. Cannot jump jump eh?

I can see the husband's faces when the kecik doing his interview with the principal. Because with few months school education, he can counts, write down his name and know letters. Ke knew none back then. Memang main je dekat rumah. Kitaorg pun takde lah push sangat dia before.

Sekarang tinggal nak enroll now or early next year je. Itu terpulang kepada the husband. Sebab I dah tawar hati. Haahaha. Konon.

Yelah. I tengok silibus Year 1 tu, atthe end of the year, kids will know how to count from 1-20, do maths calculation. Excuse me, anak gua tau kira sampai puluh-puluh dah. Ratus pun kenal. Apatah lagi nak tambah tolak semua boleh. I'm afraid he will get bored at the Reception class during the Maths lesson, because he already expert in that area. But I'm sure he'll excited with the reading class. So how now brown cow? Any help/suggestion anyone?

Why choosing school for 5 years old kid can be this tough?

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe