Bra & panties
11:38:00Last week, dengan gumbira nya I duk lipat panties baru masuk dalam drawer. Seronok je nampak kaler-kaler. Perempuan ni memang saiko. Cannot help anymore dah.
Hari ini moh ler kita bercakap pasal bra & panties. Ladies, memang itu guna pun. Men, the other hand, suka atau tidak, you've to know a thing or two lah. Sebabnya your mother/wife mestilah perempuan.
Dulu I pernah terbaca this one blog, the writer is a man, complaining why women seems like macam tak malu, cakap-cakap bra kaler apa kat facebook. Er. Hello? Setahu I, time game kaler-kaler tu, only women should knew about it. Guys are not allowed to know why women kept updating their status with colours. Ada orang bagitau writer tu about it or writer tu suka jaga tepi kain hal perempuan? Ntah lah. Gua tak tau sebab bukan gua writer. And one thing the writer wrote, ladies should be aware with breast cancer instead of updating status with bra colours. Elehh. Ikut sukalah. Weollss suka. Uolls nak pakai bra juga ke? = p
Ye ye.
I know. Awareness about breast cancer is important. Tapi. In the first place, men should never knew about that. Kenapa korang nak sibuk-sibuk tahu, apa kena-mengena game colours tu? Why oh why?
Instead of nagging ladies, yang memang masa lapang, isi dengan bendai-benda yang nonsense bak kata diaorang, better you indulge yourself with some bra infos kan. Kan lebih molek. Mana tau kot-kot nanti wife merajuk ke, nak bagi present bra kat mother ke, haa.. Kan ada juga pengetahuan tu.
I always love bra from La Senza. Dulu pernah try Wacoal, tapi, bila kenal La Senza, jatuh chenta. Cannot help. It's soooo comfortable! Ketagih membeli bra adalah bertambah serius sejak the kecik stop breastfeeding. Sebab dah tak payah pakai bra for breastfeeding tu. Mind you, the kecik was born 2007. Time tu bra utk mommies yang menyusukan anak, takde lah canggih macam sekarang ni. These last 2-3 years je baru macam-macam muncul kat KL. Or else, if nak jadi trendsetter, beli kat overseas je lah. Nak kena pos or kirim kat orang lah pulak. So, kita grab je lah apa yang ada kat kedai kat KL tu.
I used to buy bra from Scarlet. Ala, yang RM10 tu. 10 hengget pun, they're comfy okeh. Colours pun cantik. If nak yang best sikit, amek lah yang 15 hengget tu. Yang itu, campak masuk dalam machine pun tak kesah. Kang if rosak, gi Jusco, and borong some more lagi. Hehe. Tapi, sejak dah tak breastfeed, tanda-tanda nak pregnant lagi seorang or kembar pun tak muncul-muncul, moh ler kita borong bra La Senza banyak-banyak. Sekarang dalam laci La Senza and Victoria's Secret je.
VS tu sebab terpengaruh dengan my friend. Dia kirim, gua pun kirim sekali. Sekali, memang best pakai. The other day, ntah bila punya trip entah, I asked the husband to buy me La Perla. Masa tu dekat airport Singapore. It's $500 a piece. Takpe. Terima kasih je lah. Lain tahun kita beli. During his Italy trip tu, lupa pula nak kirim suruh beli tapi I can see, if kirim pun, the husband will forgot about it. Alangkan gua kirim barang-barang yang lain pun tak beli. Kekangan masa adalah faktor utama (kata the husband). Huh.
Even sekarang I seolah-olah melupakan bra from Scarlet, I still love their panties. Ada yang 3 for RM10. Dulu I suka beli yang tu tapi now dah tak banyak design. So, opt for 2 for RM10. Sukaaaa! Sebabnya bila c-sect, the last thing you want is a good panties. Not too low nor too high. Ke bawah sangat kang, bergesel-gesel dengan bekas c-sect. Tinggi sangat kang, tak selesa pulak. Macam grandma's panties lak pula. The thing about too high panties, bila you makan banyak, tak selesa. Perut dah buncit, then getah panties duk menekan perut. I want to eat more and more and more. So, no-no for high panties.
And especially bila period tiba, Scarlet panties are the best lah! Senang nak letak pad. Sorry. I'm not one of those tampon girls. Pad sudah. And with wiing please. Boy cut from La Senza or VS pun best, tapi lapik bawah tu tak selebar panties from Scarlet. So, they won't hold as much as Scarlet. If nak feeling-feeling sexy, sila pakai La Senza or VS lepas or sebelum period.
From taking care of bra & panties, for me, I lagi senang and suka, wash them by hand. I kata je yang bra Scarlet yang 10 hengget tu boleh masuk mesin, tapi I still love to wash them handwash. Dah terbiasa kot. Even the husband said, buat apa beli mesin basuh yang ada function for under garments, tapi you still duk basuh tangan semua? Ikut sukalah. Sebab I yang basuh. Hahaha. Kepuasan sebenarnya. Plus, now, with all the La Senza and VS, macam tak sampai hati nak masuk mesin. I've got nothing to do pun, so, handwash je lah.
Bra Marks & Spencer pun best. Tapi biasanya mothers (my mom and seangkatannya) lah yang suka these brands. Sesuai untuk their sizes and ages kot. Hehe.
So, if you're out of idea, what to get for your wife or mother, try out buying bra and panties for them. Tapi bra lagi best kot.
Sebab I know, some of us, yang makin berlubang, makin yang tu lah kerap dipakai. Kadang-kadang getah dah loose pun still nak pakai (including men pun!). Get yourself some new bra and panties. Sebab, betulkan tali bra yang dah loose, asik jatuh-jatuh in public, is not something nice to see. Plus, a great bra/panties to start your day/night, sure can be a great start. Example, before I'm wearing my clothes, I always thinking which bra and panties should I wear on that day. Depends on the mood. Colours do play a part. Kadang-kadang nak feeling muda remaja, pink! Or gedik-gedik sikit, black with pink lining. Or perhaps red. Soft or bright colours is your choice. Tapi if semua tak berbasuh, pakai je lah apa yang ada dalam drawer tu. Lols.
Start your days with great undergarments. It's okay to wear $9.90 clothes, as long as we know, in the inside, it's $99 bra. Oh. Boleh jadi trademark. Hahaha.
P/s I've read at Hazrey.com, the new Johor Premium Outlet, they've got La Senza outlet. Bra at RM 50 each! Usually yang rega RM 138 tu. Wah! So cheap! I is want to go there now!
Sent from my BlackBerry® smartphone
0 comments