Kerabat pun manusia biasa juga
03:17:00Is it illegal to take their (the royal) photo? If tak boleh, I remove balik. Hahaha. Seriously. Boleh ke tak? Kang kena saman, naya je. Tapi I have good intention btw.
Plus, kerabat yang mana pun I tak tahu. Ye lah, mesti anak beranak HM juga tapi ini Pengiran Anak yang mana, tak tau. We bumped them at the toy store then we headed to the new froyo store, the royals went there also.
Nervous sebenarnya bila terserempak with the royal higness and the gang. Sebab takut anak gua tetiba gi langgar dorang ke apa. Haha. Tapi they seems so relax. Enjoy the weekend with family. There's a father, daughters and a son. Bila the little prince ambil bola, all the nurses (they bring more than 5 nurses! Just to the toy store), berkerumun tengok. Trolleys of toys they've bought. Ala. Tak hairan pun. Entah-entah dekat their palace tu pun berkotak-kotak toys yang belum buka. Which make me think, what if your kid is in classroom with the royals, if their birthday party, nak bagi present apa? Ke tak payah bagi? Susah juga kan if ada classmate royal ni.
Yang paling kecil tu, the little princess makan froyo sambil one of the nurses/nanny suapkan. Yang atas riba perempuan pakai tudung putih tu lah the little princess. Yang dkt tepi kanan sekali, I think must be their friends lah kot sebab masa the royal enjoying their froyo, the two girls at the right tu tengok je, not having froyo. Sorry lah yea. I memang tak kenal kerabat sini, yang kat Malaysia pun tak habis kenal. Haha.
Tapi when looking at them, they're just human too. Takde kisah apa pun. Tapi mesti rimas or dah terbiasa, sebab bila pergi makan/family outing pun semua duk pakat tengok.
Yang I suka with the royal sini, sebab if it's happens we're the same place with them, tak ada pun bodyguard nak halang-halang orang lalu kawasan semua. Happened many times before, sedar-sedar tepi I, The Highness lalu. Sedar-sedar Prince Sufri dekat sebelah. Sedar-sedar depan muka, Princess Sarah turun from her car. Haha. Sungguh. Kadang-kadang rasa macam segan gilerrrrr tapi they're so close to their people. Selamba je jalan-jalan. If HM I tak tahu lah, tapi ada juga the husband terserempak HM solat Jumaat at our next door masjid.
Cer kat Malaysia, kerabat nak gi solat Jumaat kat masjid area kg? They said, HM rotate every masjid in the country, for Friday prayer. How awesome is he? Kannnnn.
Turun bawah, nampak black hummer with escorts cars. No plate BG semua kat bawah.
Mungkin sebab their people tak ramai sangat, so, any dangerous treat tu tak banyak, macam kat Malaysia, anything can happens kan, still, I love seeing them around the town. Rasa macam..
What's with nak kejar-kejar harta semua? Apa dengan kereta mahal, handbag mahal, bling bling berlambak when they're people who the richest one in town and yet they're sooooo humble. Lagilah they're born with it, I mean, the luxury. Takde pun macam kita ni yang sikit-sikit nak tambah barang. Bila ada gadgets baru keluar je we want to be the first one, so, people can go and look at us with, woowwww! Baru keluar, you dah beli? We want that impression deep inside our heart.
Biasa lah tu. Manusia. Just be grateful.
Sent from my BlackBerry® smartphone
1 comments