Bila the kecik mula bercakap..

07:04:00

Hari tu Leen.. Hang tanya kan.. Budak kecik sorg ni dh pandai cakap apa..

Well.. Time tu tahap bercakap my baby ni still kurang la. Duk diam je. Duk main sorg-sorg. Bagus. Macam tau-tau je mom dad malas layan. Hhaaha.. Ada ke.. Anak sendiri. Mesti la layan.

Btw, before ni the kecik mmg asyik main sorg je. Takde la sampai ajak-ajak paksa my sayang or me join the venture. I guess the kecik preferred that way.

Why?

Dulu pernah sekali tu.. The kecik was playing with the pendrive and the tali semua la. Buat gaya cam doctor gitu. Tali pen drive tu cucuk kat I. Masa tu my sayang duk ngadap Dell and I was belek-belek the mag.

Oh! Comel sggh budak kecik ni sorg main macam doktor-doktor. Mana tah belajar tak tahu. Tapi I suspect from Grey's Anatomy!

So, I was kacau-kacau the kecik la kan. Anak sendiri. Dah la macam mat saleh gitu. Pipi merah-merah gebu semua. Hhahaa.. Angkat bakul masuk sendiri nampak.. Btw, masa tu I duk cakap kt budak kecik tu, baby, kiss mom! Kiss mom!

Buat dunno je. Langsung tak layan.

Then I was geram, I try la rangkul dia. Nak hug. Can you believe this?

The kecik said..

: MOMMY!!!

Hahahaha... Kacau je mommy ni. Nak main pen drive pun tak boleh. Asyik nak kiss hug je.

We're surprised at that time because that's was the first time the kecik called me, Mommy! Dah la nada marah gitu. Cess!! Nasib baik handsome. My sayang yg tgh buat kerja tu pun stop tgk the kecik. Hhahaha.. Ye ar. Before tu, yg always comingn out from the kecik, Daddy! Daddy!

Lepas tu dah takde mommy dah. Yang ada momMiee momMiee momMiee.. Kencing banyak malam-malam sampai penuh pampers pun momMiee laa.. Kembung perut.. momMiee laa. B.O pun momMiee. Hu.. The kecik sure do know how to pronounce the right one, tapi biasa la. Memanjakan diri sendiri. Hu..

And sejak dua menjak ni byk pula bercakap budak kecik sorg tu. I guess, dah nak masuk 2 tahun, tu yg makin byk bercakap. Hai.. Ikut siapa la tu = p

Last few days the kecik and me went for a car wash. On the way tu the kecik said..

: Mommy! BiRD! Tweet! Tweet!

I wasnt noticed at the first time. I tot the kecik copying the Wonder Girls videoclip sbb masa tu ada lagu Nobody version US kat radio. The kecik siap buat gaya tangan yg macam mulut bercakap tu. I tot the kecik ikut situ. And turns up am wrong. The kecik was trying to say that ada burung tu haa duk terbang-terbang masa on the way nak ke car wash. Hhahaahhaa...

Sorry la baby. Mom tak perasan. After that baru la I've noticed yg ada byk burung kat situ.

And now it's like being with Zoo Instructor.

Elephant - Thhhhhhhhruuuuuuuuuu
Tiger - Aummmmmm
Lion - Warghhhhhhhhhhhhhhh
Cat - Meow meow
Dog - Woff woff
Bird - Tweet tweet

Semua ni siap ada gaya sekali ye. Sila buat tangan macam belalai gajah bila sebut thhhrrrruuuuuuuuuuu!

And as the car wash skit lagi nak sampai tp my baby bon sorg ni dah asyik nak melepaskan diri from the safety belt.

: Baby! Duduk situ. Nak pergi mana? Kang nanti mom tekan brek, if jatuh macam mana? Nanti sakit semua, masuk hospital. Baby tak kesian kat mom dad ke? Tu takpe lagi. Nanti hidung dah takde kang. Nanti there's no one will say you're a handsome boy!

And the kecik replied..

: Mommy! Aumm! Aummm!!!

While looking at me with a big smile!

Oh.. Pandai ye skang cakap mom one of the zoo member! Huh!!!

You Might Also Like

1 comments

recent posts

Subscribe