Kakak ipar kesayangan

03:46:00

Anak-anak sedara yg extra cantik, Maksu kidnap gambar! Harap maklum. Hee..

My eldest brother with his wife

His wife yang juga menjadi my kakak ipar kesayangan. Hahaha!

Kepada kakak-kakak ipar yang lain, tolong take turn yeah. Jangan berebut. Adik bongsu memang biased.

I ada 5 orang abang, that's make 5 kakak ipar, eh, 5-7 kakak ipar. Divorced is one thing, tapi still they're my kakak ipar. The mother to my anak-anak saudara. On my husband's side, I dont hv any kakak ipar. Adik ipar belum ada. Still, I've two biras. If ipar sama ipar, that's biras. Bukan my kakak ipar or adik ipar. They're my husband's kakak and adik ipar and biras to me. Faham? Anyway, if ada orang tanya I, siapa yang adik paling sayang dalam banyak-banyak kakak ipar?

I will answer..

Kak Lie!

Juliana - Julie - Jadi Kak Lie.

Mama pun boleh tapi she's my sis-in-law, apa brg nak panggil Mama. Let the kids lah panggil Mama. And that's Mama Julie for the nephews and nieces.

If tanya I lagi, kenapa Kak Lie's the No 1 kakak ipar kesayangan?

Sebab Kak Lie rock!

Hahaha!
I dah macam their own kids kot. Hahaa. Ye la. Beza umur antara their first kid and me tak banyak sangat. Plus, I always tagged along with them. Nasib baik tak ikut sampai gi Swiss ke Italy ke. Sebab I still got my Mak at home yang akan selalu call tanya, 'buat apa ari ni?', 'balik rumah cepat!'. Hee..

Maybe because she's my first sis-in-law, and am the youngest one. Kak Tinie and Kak Min pun dah kategori lama juga, still, they're just the mothers to the kids. Eh. Abang Isa (my eldest brother) ada wife sorang je. Ini kakak-kakak ipar kepada abang-abang yang lain. And the other kakak ipar, is, macam baru-baru juga lah. Tak adalah sampai berpuluh tahun like Kak Lie.

Kak Lie been my sis-in-law for more than 20 years. Sah-sah la daripada I kecil comei sampai besar cantik, hahaha, so, tu yang I comfortable with her kot. Plus, she's knows too well about us, the siblings. Cik Esah biasa dah. Dia suka or tak, mana dia nak tunjuk. Or, she'll shows not interested. Bajet anak perempuang tunggal, walhal ada adik perempuan sorang = p

Im's wife (my 4th brother), Pok Mat's wife (5th brother), and Din's wife (my 3rd brother), pun boleh isi untuk jadi kakak ipar kesayangan I. Haha. Tapi pengeras. Tolong belanja makan sentiasa, dan bear in mind with adik yang tahap melampau punya mengada. My 3 last sisters-in-law ni semua kategori 'Just Married' to my brothers. So, agak-agak boleh kamceng kot tapi gua stick to the first one lah. Cik Esah mungkin la kot geng dengan yang latest additions neh (additions tu, hahaa!). Ikutkan gua, gua mana lekat kat tanah tumpah darahku. Derakkk je kejanya. (go and google what's derak means).

And Kak Lie jadi one of my favourite persons in the world, sebab the first one in the family yang mula-mula jumpa my dearest husband. Eh. Anak saudara dulu, Nabilah (which I forgot the special brithday entry for her, nanti Maksu publish), and then Atha and Kak Lie. And yeah, Nabil.

And somehow, Kak Lie macam ada magic. Haha. Ini cerita I mau cerita in the next 5 years. Kalau cerita sekarang, feel tu kurang.

Anyway, because of Kak Lie, I learn valuable things.

Orang selalu kata cantik dalam, cantik dalam. Tapi they never did that. They just kept talking and talking and talking. And do nothing. That's boo for you!

I memang kaki observed. Same goes with the kecik. I suka pandang sekeliling and say, hmm.. That's not the truth. Sebab macam boleh nampak inner orang tu. I suka tengok how Kak Lie and Abang Isa deals with things in thier lives. Their upside down, tak payah katalah, terlalu banyak. When I said, banyak, too much! Korang pun tak terbayang. Sometimes, I macam terfikir, their marriage is more or less like us. Well, I just need to take some good values from them. One of them, keep your kid(s) close with you. Your life-partner is worth it than anyone's else. They kept your feet stand on the ground. If dapat life-partner yang kaki emo, that's too bad. Blame your lucky star! HAHA!

Eh. I've something else to write. Can I jsut stop here? Nanti sambung. Aci? Aci kan?? = p

You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe