The son and swimming pool
05:28:00If rumah ada swimming pool belakang rumah, I bet that the kecik will jump into it every single hour!
Sukaaaaaaaaaa sangat main air.
The take a break, take a holiday, started with tidur.
Car seat adalah untuk ketenteraman jiwa dan raga.
My other half..
: Yang.. Tak payah la bawa car seat. Besar dah pun haa..
: Ala.. Bawa juga la. Kang bukan boleh percaya korang dua orang. Suka sangat bising. Biar dia duduk diam-diam kat belakang.
Nasib baiikkkkkkkkkkkkkk bawa car seat.
There's one time, the kecik macam tak sedap perut. Nak b.o. Tapi if dah duduk atas car seat tu, manalah the budak bertuah nak b.o. So, I buka safety belt and let the kecik berdiri dan buat aksi teran. Tapi make sure child lock dulu ye both doors at the back. Tu pun the kecik dah struggle nak keluar dari car seat tu baru I bukakan. If tak, duduk la situ baby. Kebas punggung pun kebas la.
Nasib baik the 1st stop dah nak dekat. If tak, mau berperang the two boys dalam kereta. Ada je nak perang. Tapi time gelak, dua-dua ngekek-ngekek left me behind. Cess..
Sampai hotel dah malam. Fully-booked pula tu. And memang dapat bilik hujung. Cess lagi satu. Pagi esok, pukul 6 pagi matahari dah memancar dengan teriknya. Black-out curtains ke apa ke, tak jalan juga. So, kita poei breakfast dulu.
I must say, the breakfast adalah banyak pilihan compare to our next stop. Tapiiiii, for room, I'll give our next stop full marks! Since the 1st stop adalah hotel yang dah lama sikit, even it's so glamour and established, still, maintainence adalah kureng.
Lepas breakfast, swimming time!
Pergi during weekdays and still packed with kids and their parents!
Sekarang school holidays dah tak laku ke apa? Semua duk pakat jalan time weekdays ni?
The husband lagi lah buat aksi-bajet-holiday-pun-mesti-nak-kurus..
: Yang, orang nak pergi gym tau lepas breakfast. Nanti sayang bawa baby gi pool ye.
: Okay..
Tapi dalam hati.. Laa.. Holiday pun gym juga keee?
Tapi sekejap je. Lepas tu I dah nampak my other half.
: Eh.. Kata nak pergi gym.
: Hu.. Semua barang dah lama. Semua dah karat-karat.
Adehh.. Failed sungguh management hotel ni.
Few shoots of the kecik by the pool.
lepas tu terus check out and heading to the next stop. I've just realized that wehave none of the room picture. Mungkin sebab time tu stress dengan phone. Phone yang tak boleh nak detext simcard. Ces ces cess..
Tapi tak apa.
Dah dapat device baru = D







2 comments