Smart car, the result, dumber me
19:14:00P is not a luxury car. It's hybrid. That's the different between A and P. A is in luxury class while P is in the hybrid class. Hybrid with a touch of luxury. Even the CT200h doesnt have the keyless, but P got them. Awesome right?
I can smell the leather when I'm with A, but with P, only.. Err.. Nothing? HAHA. Dashboard P tu made from recycle. Anyhow, even it's not luxury, just hybrid and with some cool buttons, it really spoil me.
Just touch down few hours ago, pinjam keta Kak Yanti. Mula-mula bawa I dah macam hahhh, macam mana neh?! Haha. Daripada SUV to Sedan to small car, it's kinda shock for me. Hahaha. Terus gelabah. Nak buka lampu pun blur-blur.
Then off I went to the gas station after Im's place, time tu budak bertuah dah tidur. Punyalah nervous iols sebab takut apa-apa jadi, I matikan enjin kereta, buka tingkap sikit, lock the car and keep my eyes on the car. Takut tetiba ada yang buat peel hijack kereta tu ke apa ke, ye, manusia ni seriau melampau. And I asked the staff at gas station to fill up the fuel tank for me. Hehe. Tak pernah isi minyak sendiri.
Masa dari rumah Im lagi I dah rasa, ehh, kenapa macam panas eh aircond ni. Memang along the way to Abg Isa's place, panas je I rasa. Time tu fikir, sampai hati Im kasi adik dia kereta takde aircond. Tapi untuk sedapkan hati, takpe lah, naseb baik dapat pinjam keta, esok nak gi workshop untuk isi gas aircond.
Punyalah I pusing-pusing siap lalu Bangsar Village punya, hahaha, I dont work well when it's hot. Sungguh. Time tu budak bertuah memang dah berdengkur. Kesian dia, berpeluh-peluh sebab panas. Habis basah rambut depan.
Bila dah sampai Bangsar, I dah macam, hahhh, panasnya, tak sabar untuk sampai rumah Abg Isa and esok pagi-pagi nak gi workshop. Time tu tingkap dah berkabus. So, I buka tingkap. Sedap angin lalu. Sebab time tu lalu kawasan Bukit Damansara, tu yang sejuk sikit. Kawasan orang-orang kaya. Hahaha.
Lepas tu dekat traffic flight, I duk tekan-tekan button aircond tu, kenapalah panas nehhh.
Lepas tu..
Hahahahahahaha.
I tak tekan button A/C tu.
Hahahaha. Mengong. Patutlah panas semacam, lepas tu terus sejukkk. Haha. I think I owe Im an apology, sebab fikir yang bukan-bukan. Hahaha. Im sokmo sayang ke adik bongsu dia neh. Hahaha.
Itulah manusia. Dah terbiasa naik kereta, terus tekan auto, haaa, terus sejuk kereta. Sampai lupa how to handle kereta lama. Dah terbiasa tekan push button, bila kena masukkan kunci kereta, terus pelik. Haha. Remember that I went to the gas station? After I'm done there, masuk dalam kereta, kunci pintu, buka lampu, switch gear from P to D, turunkan hand-brake, sekali.. Kereta tu tak bergerak-gerak.
Ahhh.. Sudah. Kenapa pulakkkk.
I kept pressing the foot break, ehh, keras pulak, kenapaaaa.
Hahahaha.
Rupanya engine belum pasang. Lols. Setakat pusing kunci je, bukan pusing habis. Hahahaha. Nak buat camne, iols dah terbiasa, tekan break then tekan button start up. Hehe.
Okay. Later yea.
Have a great day.
0 comments