Phoress

08:04:00

Ini sume salah skandel. Sampai hati dorang memperkotak-katikkan hp iols. Haha.

I've been using blackberry for years. I'm one of the first customers in here yg apply for blackberry services. Naseb baik my device dpt whatsapps, maka boleh text dgn hebatnya dgn skandel. Makin lama makin sepi, walhal dlu, masuk toilet pun sampai angkut hp (jeling datin). Rupanya dorg duk prung prang prung prang kat instagram. Sampai hati koranggg.. Mentang-mentanglah blackberry takde instaG, terus korang tinggal I eh.

Maka bermulalah hasutan utk beli phone baru. Haha. Kan dulu the husband bought his iPhone 4S before going to Italy. Masa tu baru launch, kebetulan his flight from Singapore, itu yg siap beli tu dgn his colleague sekali pun beli jugak. Over tau. Nak outstation tapi pi borong iPhone pulak. Tapi bila habis outstation, blk rumah, ada contractor nak beli that phone. iStuff is a hot stuff in here. You cant never apart Apple stuff from Bruneian. They're like magnet. Hehe.

Lepas tu takde dah beli yg baru to replace the 4s. I pun ok je walaupun sokmo gedik cakap nk beli 4s 4s 4s. Siap suruh the husband beli casing Stitch at Bangkok during his training. Haha. Hp baru belum beli tapi casing dah beli dulu. Budak bertuah lagilah, every day asking his daddy to buy him iphone. Over. Cer minta congkak ke apa ke, ini iphone. Type nama sendiri je lepas, ada hati nak iphone. Hahaa.

Last few months, almost buy one tapi bila google, sekali dorg kata dah nak keluar yang baru. Okayy. Hold it hold it. Namun apakan daya..

Hahahaa.




Hari tu ternampak dekat blog sepet. Sepet itu adik datin jeng. Siapa datin jeng and dato ni? Biarlah rahsia. Lol. Ada promo by celcom, iphone 4s starting from RM 268. Teruja uolss! Terus mencari orang yg guna celcom. Told my nieces, boleh pulak buat ye ye tapi takde gi beli punnn. I pun takde lah taruh harapan yg tinggi sebab i baca promo tu end 15 Aug. By that time, bila I nak gi beli sebab baru touch down.

Maka, malam tu lepas blk from Im's place, lepak dgn nieces. It was 16th Aug. Nabilah kata dah call centre, takde promo pun then they dont believe it, ye lah, 4s at RM 268. I show them the entry by Sepet. Then I said, 'tapi promo dah habis. Hari ni dah 26 Aug. Kan promo tu sampai 15 Aug je'. It was 1 am at that time.

Lepas tu Nabilah kata..

'Maksu! Ini sampai 15 Sept lah!'

Hahhhhhhh????!!!!!

Dengan excitednya dorg nk gi beli kt bluecube. Ye lah, one of the branches ada depan rumah je. Few times jugak lah Nabilah read the promo post. Tak percaya punya pasal. Katanya esok pagi-pagi nak gi bluecube.

Yeahhh.. Right...

The next morning I kejut dia, dia kata, 'Maksu, antara iphone dgn tidur mana yang lagi best? Kita pilih tidur!'

Yeah.
Nabilah Blair much.

I nak keluar pagi tu, I singgah bluecube dulu sebab my blackberry cant read my celcom simcard. No outgoing/incoming call/text. Tapi blackberry services okay pulak. Sampai sana I asked them, memang betul pun that promo RM 268. Tapi device is out of stock. Boohoo. I asked them to call Pavilion branch (that's where I've got my blackberry), tapi seems like they dont have Pavi's number.

Text the girls, device takde stock. I pergi met my husband and did some shopping. Lepas tu gi Pavilion. Surprisingly I cant find the bluecube. Ingat dorang dah pindah, dah takde kat situ ke apa. Maka pulanglah dengan hati yang lara. Cewahh. Haha.

I cant remember what day it was, sebab I rasa almost everyday I went tp the Pavilion. Haha. Tapi that day, takde lah pagi sangat, kira stores baru buka lah. I tengok, rupanya bluecube dah pindah to other level. Bersungguh-sungguh jalan gi cari, the husband macam tak percaya, ye ke ada kat situ sebab dekat situ area food court. I told him, kan depan tu ada Maxis store. So, it's not imposibble lah kan. Bought gift for Im first then gi bluecube.

Bila tanya, the staff asked me, kaler apa I nak? I said, any colour will do. He said both colours ada and did double check again at his store room. Terus iols call Nabilah.

'Kak long, maksu dekat bluecube Pavi now. They have the stock in both colours'

Lepas tu apa tah like seriously sure ke apa ntah, yang I ingat, 'Okay maksu, kitaorang datang now! Lagi 15 min sampai'.

Shah Alam to Pavilion in 15mins, yes, iphone 4s surely drives my girls insane.

Their bills are RM 500 each monthly, so they're entitled to get the promo. Sakan lahhh! Satu Nabilah, satu Nathrah and mine satu! Konfiden je budak-budak tu order dekat budak tu nak iphone 4s kaler putih. What if maksu nak hitam? What if? Haha. No lah. I dont mind pun. The husband punya 4s dulu kaler hitam but it's 32GB. He said the storage 32GB is too big for him, 16GB pun dah cukup. Tu yang bila ada orang offer nak beli, cepat je jual.

Maka, this raya, semua pakat amek gambar secara hebat. Too much camwhoring this year. Sukalah kann hati korang. Haha. Maksu pun suka. Mekasih uols even maksu paid my own devices. Takpe kasi can. Once they're working, maksu minta iphone sampai 10 buah. Haha.

The promo RM 268 became a hit during raya. Semua pakat nak pi cari sape dah guna celcom more than one year and billing are > RM 250 monthly.

It's a gift to the kecik tapi I yang take over lebih-lebih. Takpe. Once iphone 5 comes out, mommy kasi phoress ni kat you ye Bon.

Welcome phoress.
Be nice like my blackberry. It's been such a loyal servant for years and still do, I hope you too phoress. Dont be like the husband's device which automatically restart everytime he's on the phone. Haha.


You Might Also Like

0 comments

recent posts

Subscribe