Married, and a son
03:20:00
Hi gorgeous!
How's your weekend?
Had a blast celebrating Father's Day?
Yay? Nay?
Gua lupa nak call Abah. Okay. Bukan lupa. Tapi phone takde coverage. Dah la hadiah birthday Abah pun tak bagi lagi. Bertuah punya anak bongsu! Takpe. Nanti cover balik.
It was my birthday.
Yeaaa yeaaaaa. Facebook birthday reminder memang sengaja di off kan. After years-of-always-17, I've decided to take a nice day with my two cranky yet adorable boys. Surprisingly they didnt fight as usual. Ni kira macam double celebrations lah as last Sunday, was the Father's Day and the next day, my birthday. Gua memang nak gi aMIRIka. Melawat kawasan adalah wajib ye.
The sayangness dah pesan awal-awal, prepare bawa baju semua. Kot-kot tidur sana. Hu. Patut gua lenggang kangkung je. Beli baju sana. Hehe.
And the husband surprised us with a stay at Marriot Miri.
Mula-mula ingat Parkroyal, I dah..
: Alaaaa... Sayang nehhh. Orang tak suka ahhh Parkroyal.
Couple times there and I hate them already. Haha. Not worth it.
Rupanyaaaaaaaaaa,
The husband was joking masa konon-kononnya nak masuk simpang Parkroyal tu. Depan sikit tu MM. Great!
And MM was a blast!
Adakah sebab Father's Day atau my birthday atau memang macam tu MM punya hospitality. We've been to other 5 stars hotel, tapi.. Not as ahhh.. Bestnya MM. The little things they did that made they're so warm and friendly. Child friendly the most.
Siap dekat reception area ada kids section. Ada toys and orange juice with candy. Which the kecik only enjoy playing the toys and orange tu lah. Tu kan favourite drink budak bertuah.
Had to wait for half an hour before we can get the room. Semua pakat check out lambat that day. It's okay. Let's chill by the pool.
Bon and his fav act. Ngantuk sebenarnya.
Chit chat with the daddy. Entah apa entah. Tapi yang pasti,
: Dedi, anti Offi nak swimming. Pantai pasir.
Itu memang wajib. Korang mesti bosan. Asyik-asyik budak bertuah ni pakai baju ni je. Dah tu, nak buat camno. Baju berlambak, tapi bila time nak berjalan, ini je la baju yang dah berbasuh and bergosok. Been malas for weeks. Which reminds me, sebakul the kecik's t-shirt yang I belum basuh. Argghhh! Help me!
Oh, ini view pantai. Tapi tak ada pasir pung. Boo-freaking-hoo!
I dah siap-siap bawa toys budak bertuah tu untuk buat sand castle. Tapi, nampak gayanya lain pulak haa..
Our room. Tingkat atas yang hujung sekali. Nampak laut sikit, pool sikit. Tapi, yang pasti, pokok coconut (as mentioned by the kecik) memang betul-betul depan verandah.
Dah almost Maghrib pung. Tu yang budak bertuah pakai pjs. Ini je haa the only pasir yang ada. Tu pun tempat main volleyball. And being the kecik, bila pasir masuk dalam kasut adalah satu nightmare. Hu. Inilah ye adik-adik, budak tak pernah jumpa pasir.
The next morning, breakfast!
And it's my birthday! And I ate like a king!
Siap the husband sindir,
: Sayang habiskan ke chicken wing kat dalam pinggan tu ke?
Referring to the plate at the food counter.
Birthday I okeh. And lapar. And the great food selections too. Oleh itu, moh ler kita makan secara banyak. The kecik memang dah tak sampai nak lompat masuk pool. Sampai I've to say,
: Makan banyak-banyak dulu. Cepat. Nanti takde energy nak swimming.
Barulahh habis krunch tu. If tak, kat rumah, koko krunch sekotak tu, within couple days je dah habiskan. He is now known as Krunch Monster.
Baru lepas turun from water slide. Enjoy much!
Nampak itu bekas untuk buat sand castle? Yeahh.. Sand castle dalam air pool lah nampaknya. Tunggu the husband yang tengah buat aksi apa entah, yang pasti cubaan untuk masuk Olimpik.
Tengah lepak-lepak, ada one staff datang bagi apple juice. Their manager even called me at the room, half an hour after we're checking in. Tanya, macam mana so far. Okay ke tak. Masa tu I kata okayy, everything perfect. Malam ituuuu, I've should tell them that air-cond adalah tak sejukkkk. Eh. Nampak banding lak air-cond rumah dengan hotel.. If rumah lagi sejuk, lenkali tidur rumah je. But it's okay. Oh. Masa dekat breakfast tu pung depa siap tanya how's the food? Do you want anything ke apa ke. Bagus kan. Worth it lah. Memang lah bagi juice, checking on things tu simple things, bape hengget sangat lah air tu kan, tapi the thought that counts. Barulah rasa dihargai gitu. Haha. Eh. Sungguh. The Garden pung tak lagu neh. Apatah lagi Ri-Yaz.
I memang tak terjun masuk pool pung. Tak kuasa. So, I was the photographer of the day lah. Dah la my device hang bengong. Tak boleh connect tru internet. And bila angkut Ipad, signal coverage wifi memang takde kat area pool and dalam bilik. Dalam bilik memang ada ethernet, tapi Ipad cannot cannot sambung ethernet. Ni satu lagi boo-freaking-hoo!
Oh. Jadi member, memang dapat free internet. If nak online, you better bring laptop/netbook. Member, free of charge. If jadi premium member yang kena bayar Rm550. Which is okay lah, dapat one night free stay, discounts on room, and menda entah. Tapi memang berbaloi. Sebab one night tu tambah lebih kurang sikit dah boleh jadi premium member.
The kecik with his fav cookies. Before he known for Krunch Monster, he was the Amos Monster. Bitrhday mommy, tapi anak wajib pakai baju baru jugak. Haha. I've one big box, new clothes just for the kecik. Tu pun ada yang tersorok-sorok lagi dalam stor. Bila nak habis pakai tu? Oleh itu, even it's my Abah or Mak birthday pun, I will let the kecik wearing new clothes. Mencari alasan untuk memakaikan anak dengan baju baru dan alasan seterusnya untuk terus membeli baju baru untuk anak. Ala. Korang pung sama kannn? = p
The verandah.
As 17 as always, and the little ones at the back.
A surprised trip that I enjoyed much. So do the two boys. Dekat je haa, tapi syokness. The husband did all the booking. Nama pung surprise kan. Booking tru internet is the new ways nowadays. Siap dapat free spa package. Sepatutnya for two persons tapi entah macam mana jadi satu je dalam sistem. It's okay lah. Let the sayangness enjoying his Father's Day massage lah.
Dah balik, berlambak BBM masuk. And paling best bila one of the BBMs, kata,
: I nak gi Paris. You nak kirim apa-apa tak?
And few moments before I've got the text, the husband ada tanya,
: Sayang nak birthday present apa?
Nampak je text tu, terus I kataaaa,
: Chanel satu!
Haha.
Tapi seriously, I dont know what I want. Macam nak kirim, tapi dont know whatttt. Mulut je kata nak Chanel, tapi deep down, I've everything and there's nothing I need so urgent in my life now. And soalan tukang bayar,
: Nape nak Chanel? Sebab semua nak Chanel?
And I said,
: Entah. Saja. Bukan sebab semua orang nak. Sebab birthday orang kott. Saja je mintak. Tak guna pung takpe. Will shove it somewhere later lepas dah dapat. Haha.
Tukang bayar aka sayangness macam dont get it why I want Chanel. I also dont get it mehh. And this morning the husband said,
: Sayang nak Chanel buat apa? Try la mintak kasut ke apa ke. Yang sayang pakailah.
The husband knowing me too well. Beli designer handbags sekadar lepas tu duduk dalam dust bags. And I terus cakap..
: Habis tuuuuu.. Orang mintak wedges Ferragamo lah!
To my surprised,
: Haa.. Beli lah if nak. Asal guna sudah.
Arghhh! Dok sampai hati nak letak beribu just for shoes.
So, apa yang I patut kirim nehh?
And this morning, one person crying out loud to go back to pantai pasir, rumah hotel, the other one sobbing as need to return to the office and the other one smiling all the way tapi fikir, nak birthday present apa? Apa? Apaaaa?
0 comments