Guide to Royal Country (food)
10:07:00
Let's name it GRC (food version).
Masa mula-mula sampai I was.. Haaaaaaa! Lapar. Lapar. Lapar!!! Nak makan mana? Apa special? Apa yg sedap?
And the hotel staff don't show much help.. = (
Everytime we asked them, they said, 'Ahh.. Dunno'. 'This one is famous', tapi nan ado. Tak sedap.
I almost gave up sampai cakap to the husband,
: Taste dorang ni lain benar ke dengan Malaysian? Macam tak cukup rasa je..
No worries now. Orang kata, tak kenal maka tak chenta. Hahahahaha.
Everything changed after I taste Mr G's carrot cake. Sama sedap with the R punya cake, tapi lagi moist. Teringat-ingat.
Then, later on we found this one. Okay. Banyak lagi yang sedap yang kitaorg jumpa tapi memandangkan korang semua bising cakap panas la apa laa, walhal I senang-lenang pukul 12pm baru gi pasar, tak ada peluh apa pun, still, ini adalah one-must-drink-teh-c.
It's godzilla teh c special.
Or something like that. Ada godzilla, ada teh c, ada special. Malaysian call them 3 layers kan? Sabah or Sarawakians panggil teh c.
Itu gambar yang belum di campur.
The bottom is gula melaka. Tengah tu susu. And atas tu teh. Teh susu if tak silap. Tapi tak rasa susu. Dah kacau semua baru rasa susu. And in this godzilla special, ada ice-cream and top of it with whipped cream. Yummmmyyy!
If air sampai, mesti kitaorg (well, the kecik and me sebenarnya) yang main calit-calit, jilat-jilat whipped cream tu. Ketagih! Hahaha.
I've one story about whipped cream and me. Tapi tu nantilah.
Bukan semua kedai sedap buat teh c. Ada yang tak sedap gilerr (src serusop contohnya). Tapi if you sampai to the royal country, do enjoy this drink at LaMee.
They've got signature dishes also. Itu part lain.
Tapi air ini, sedap sangat!
Boleh try buat dekat rumah, tapi of course lah minum dekat kedai lagi best!
= D
P/s harga? Entah. Hahaa. $3 kot.
Sent from my BlackBerry® smartphone
Masa mula-mula sampai I was.. Haaaaaaa! Lapar. Lapar. Lapar!!! Nak makan mana? Apa special? Apa yg sedap?
And the hotel staff don't show much help.. = (
Everytime we asked them, they said, 'Ahh.. Dunno'. 'This one is famous', tapi nan ado. Tak sedap.
I almost gave up sampai cakap to the husband,
: Taste dorang ni lain benar ke dengan Malaysian? Macam tak cukup rasa je..
No worries now. Orang kata, tak kenal maka tak chenta. Hahahahaha.
Everything changed after I taste Mr G's carrot cake. Sama sedap with the R punya cake, tapi lagi moist. Teringat-ingat.
Then, later on we found this one. Okay. Banyak lagi yang sedap yang kitaorg jumpa tapi memandangkan korang semua bising cakap panas la apa laa, walhal I senang-lenang pukul 12pm baru gi pasar, tak ada peluh apa pun, still, ini adalah one-must-drink-teh-c.
It's godzilla teh c special.
Or something like that. Ada godzilla, ada teh c, ada special. Malaysian call them 3 layers kan? Sabah or Sarawakians panggil teh c.
Itu gambar yang belum di campur.
The bottom is gula melaka. Tengah tu susu. And atas tu teh. Teh susu if tak silap. Tapi tak rasa susu. Dah kacau semua baru rasa susu. And in this godzilla special, ada ice-cream and top of it with whipped cream. Yummmmyyy!
If air sampai, mesti kitaorg (well, the kecik and me sebenarnya) yang main calit-calit, jilat-jilat whipped cream tu. Ketagih! Hahaha.
I've one story about whipped cream and me. Tapi tu nantilah.
Bukan semua kedai sedap buat teh c. Ada yang tak sedap gilerr (src serusop contohnya). Tapi if you sampai to the royal country, do enjoy this drink at LaMee.
They've got signature dishes also. Itu part lain.
Tapi air ini, sedap sangat!
Boleh try buat dekat rumah, tapi of course lah minum dekat kedai lagi best!
= D
P/s harga? Entah. Hahaa. $3 kot.
Sent from my BlackBerry® smartphone
1 comments