Masa berlalu..
05:01:00Time clocks real fast recently.. Or am the one who think that way?
Kejap je the kecik almost 2 years.. We saw the kecik video before dinner. Gosh.. Lain sungguh dgn the kecik now. Cam kecik je budak tu dulu. Comei-comei je. Skang garang sket. He.. Luckily we've the kecik's video dulu-dulu.. If tak mesti dah lupa macam mana. And the technology actually make us more loving those days..
Hari-hari yg kena bgn malam sbb the kecik kembung perut.. Berjaga hold the kecik. Tido atas my tummy or my sayang's.
Hari-hari yg bgn pagi je tgk dua-dua (my sayang + the kecik) dh lesap. Hilang duk depan heater sambil layan kartun. Tunggu am the one making breakfast. Eh?? Tau pula gi amek strawberry dlm peti.. Masak air tak tau ye yang.
Hari-hari yg the kecik baru try nak jalan. Terkedek-kedek. Asek jatuh je. Nasib baik umah karpet.
And lots more.
Sometimes I wonder.. If my first child tu ada kembar. Jadi sama ke apa yg kitaorg lalui? Mesti tak sama. Must be more colourful. Tapi one thing that am really afraid. Am afraid if am being biased. Yups.. That's hanging around me all the time. If ada kembar, mesti the love tu lain. Tah la. Tak tau. And am really feel unfair if kasih sayang seorang mother tu awal-awal lagi dah biased.
Orang kata kasih parents sume sama. Hurm. Anak satu je. Yang lain depends on the backbone which hv to wait for 5 more years..
Tapi personally am afraid if am having another one.
Takut sebab nanti the kecik tak dapat macam sekarang. And am afraid if am yelling the kecik because kacau-kacau the new ones. Sigh..
So when the doc said.. Hv to wait 5 more years.. It's kinda a relief for me. It's not easy for me to write down all of this things.. Tapi I really need to shout it out. Maybe skrang am afraid of being biased.. Sape tau dalam 5 thn hati neh terbuka and those feeling berlalu seiringan dgn waktu.. Hopefully.
Tah la. The kecik is sooo manja. But being independent at the same time. Sometimes I wonder.. Agakya the kecik noe that he the first one. So mother father manjakan. Tapi the kecik really noe how bring himself.
Am not the one who always driving around. If am alone, yes. Tapi if ada the kecik and if I need to go for little shopping, I'll ask my sayang to drop us at any nearest train station and off we away. Tolak la budak kecik tu. Takde masalah. The kecik takde la menangis-nangis. Or buat-buat muka. Or campak food if I gv him some. No. Takde. Well-behaved. Off from KLCC to Ampang Point to Mid Valley and The Garden. Ok je. Cuma am the mother. Kadang-kadang kesian tgk dia. Diam je duk dlm stroller. So masuk la Mothercare ke MPH ke bagi rewards kat dia. Oh.. Kitaorg mmg jarang beli toys for him. Am very selective when it comes to buy toys.
Pernah dulu from Carrefour Wangsa Maju and really need to go back to the office, which is about 2kms from the Carrefour.. I tolak je the kecik tu from the Carrefour to the office. Petang macam tu la. Dah nak maghrib. Lagi la laju I tolak. Kereta.. My sayang.. Sume kt office. Even my hp. Dalam pocket time tu ada RM2. Which I left my purse sume dalam car. Bijak kan? Then my sayang lak meeting. So mmg nak kena ke office gak.. Tolak la jugak the kecik tu. Wif the RM2, am buying him the cookies timbang kat dalam Carrefour tu. Biskut rokok if tak silap. Prepare upah siap-siap kang takut nangis tgh jalan. Siapa familiar wif the Wangsa Maju.. I lalu ye sume Gulatis tu ye. Yang Mamak famous.. Pe ye nama tu.. Lupa dah.. Tu pun sume lalu. Luckily jalan nak gi office tu kawasan perumahan. So takde la terasa sgt. Tapi the kecik diam je. Takde nangis. Diam je. So lagi la I tolak MacLaren tu laju-laju. Biar cepat sket.
Sampai je kat office tgk the kecik cam nak tido. Penat. Kita yg tgk dia lak kesian. Nak buat camne baby.. Tahap nyanyuk mom dh tggi sgt. Sume nk tinggal.
Tu baru satu. Byk lagi yg cerita-cerita I duk tolak stroller wif the kecik. And the kecik reminds calm je duk dlm tu. Takde songeh.
Tapi if ada my sayang skali.. Hahhaa.. Jgn harap ye the kecik nk duk diam macam tu. Takde maknanya. The kecik tu mcm faham je.. Oh.. Mom nak kena gi here and there. So duk diam-diam. Dah sampai baru bercakap. Oh.. Mom ada byk keja. So senyap.
Tu yg mmg tak sampai hati nk marah the kecik. Having the other ones lagi laa.. Am afraid I'll scold him because tiny miny things.
It's not easy having one or keep it safe and sound wif us..
Once Allah said.. Yes.. It's your turns now..
Terimalah anugerah yg tak ternilai ini dgn sepenuh kasih sayang..



2 comments