Promise
01:58:00Went to Miri last Friday. Had some errands to do. Kebetulan ada jemputan open house, oleh itu, moh ler kita shopping sambil pakai baju raya siap sampin semua. Haha.
I promise to myself to drive not more than 110km/h.. Yeahhh, right.
Dah jumpa highway, takde nya 110. Terus jadi 130km/h. Automatik tertekan minyak jadi gitu. Haha. So, okaylah. Kita upgrade sket promise tu to 130km/h. I set auto cruise to 130.
Budak bertuah diam je kat belakang. Then tiba-tiba merengek. I tanya kenapa? Nak BO ke? He said no. Lapar? Also no. So I told him, duduk elok-elok, nanti kita gi jalan.
Along the way he keep complaining lama lagi kee lama lagi kee lama lagi kee. Sabar je lah.
Tiba-tiba..
I dengar bunyi muntah, followed by crying baby at the back. Ahhh, sudahh!
'Kenapa baby muntah? Demam?'
You know his answer?
'Mommy bawa car lama sangattt. Tak laju pun. Lama thauffiee tunggu, thaufiee muntah lah'.
*pitam*
He used with mommy who loves speeding, tiba-tiba kena auto cruise 130km/h, terus muntah. Jangan nak over nauu okeh. Nak laju, naik jet. Haha. Tapi with P, I memang tekan je minyak even kadang-kadang tak tau berapa max speed for the car. Ini lah bahana beli kereta yang takde tunjuk bape max speed.
Anyway he did some Febreze spraying on his baju melayu time beli barang. Haha. Sabar je lah. I cuci all the mess few minutes after he throwing up. Nasib baik ada masjid at the near corner.
Anyway, lepas beli barang, pergi rumah Pengiran G aka Mr n Mrs G's.
I still remember the delicious chocolate chips cookies. Sedapnyaaa. Boleh minta resipi tak? And those pai tee, sampai teringat-ingat. Sadly no extra moist carrot cake this time, tapi other meals dah cover it up. Thanks for inviting us.
The kecik and Uncle Pengiran G. Or Mr G new name that day, abang muda. Haha.

0 comments